sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אותם הסיפורים בדרך אחרת , מתוך נקודת השקפה שונה , מתוך כאב אחר , או אולי שלא מתוך כאב כלל . הרעיון נצנץ במוחי אחרי ששוכנ עתי כבר מזמן שמי שהשואה מהווה חלק מהווייתו , מעצם ישותו , כל דבר רציני שיעשה , ללא הבדל בטיב מהותו , יהא בו יותר משמינית שבשמינית השפעת השואה , ברצף הכרתי או תת - הכרתי . אחרי השואה שום דבר כבר אינו כפי שהיה לפניה . כל מה שמתרחש יש לו קשר לפורענות הנוראה הזאת שהשפע תה מורגשת בכל דבר משמעותי . לא ייתכן שבסיפוריו הקלא סיים של אבי מספרי השואה , גם כשמטרתם היא נושא אחר , לא תהא השואה דומיננטית . ואמנם כן ! הסיפור על ר ' חנניה בן תרדיון מדגים ומממש את כוחה הטמיר של השואה . מספר העמודים שמחברנו מקדיש לר ' חנניה בן תרדיון רב ממספר העמודים שהוא מקדיש , למשל , לר ' ישמעאל , למרות שכמעט לא הובאו בגמרא הלכות ודרשות בשם ר ' חנניה בן תרדי ון ( במנחות נד , ב הובאה בשם רב כהנא הלכה אחת שמיוחסת לר ' חנניה בן תרדיון ובתוספתא כלים פרק ד ' הלכה ט ' הוזכר שמו באגדה . ( ר ' ישמעאל , לעומת זאת , נזכר במשנה בלבד קרוב לשבעים פעם . ואף על פי כן הטקסט על ר ' חנניה בן תרדיון עולה בחיבורנו בהיקפו באופן משמעותי על הטקסט המוקדש לר ' ישמעאל . זאת ועוד : ר ' ישמעאל היה יחד עם ר ' עקיבא , אבי המדרש , והם חלוקים במושגים כוללים ביחס לעדיפותו של המדרש כלפי המשנה . ר ' ישמעאל מצטיין יותר במדרש מאשר במשנה . תלמידיו כמעט ואינם נזכרים במשנה ורגל יים לדבר שהתנגדו לקודיפקציה של המשנה . לר ' ישמעאל המדרש עדיף משום שמקורו בתנ " ך גלוי ומפורש . מעידים על כך הביטויים : "שנאמר " ו " מלמד - " בעוד שמקור המשנה הוא מעין הלכה למשה מסיני , בלי ציון מקור מדויק , ועדיף המפורש על הסתום .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help