sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מלפנים ומאחור ובנקודה שבה אתה נמצא . והסינתזה היא התמצית של הרב ממדיות שאתה מתאר . זה מזכיר לי את לאפוטה — האי המרחף בעננים של ג'ונתן סוויפט . לאפוטה מאוכלס באסטרונומים שהם גם מתמטיקאים מוזיקאים ; ראשיהם נוטים ימינה או שמאלה ועיניהם פונות האחת פנימה והאחרת אל האופק ... אנדרה : יש פסוק נהדר בספר תהילים : “ אחור וקדם צרתני" ( תהלים קלט , ה . ( בעברית זה יפה : “ קדם" הוא גם מה שהיה וגם “ קדימה , " "אחורו" זה גם אחורה וגם אחרית הימים . מירה : זאת תפיסת זמן שמזכירה את יוהנס קפלר , שראה ביקום פרטיטורה שבה הפלנטות וכל גרמי השמים הם קולות במוטט — ובהליכה לאחור דרך המוטט הקוסמי אפשר , אולי , למצוא את נקודת ההתחלה של העולם ... אנדרה : אכן , החיים זורמים בכל הכיוונים , לא רק מהילדות אל הזקנה , אלא לפעמים גם בצורה הפוכה . אמנם זו כבר קצת מיסטיקה , אבל כך אני רואה גם את העניין של העולם הבא . העולם הבא זה לא משהו שיבוא בסוף הזמנים , אלא החיים שלך בקריאה הפוכה . הייתי אומר , שיש עולם א' ב , ' ואילו העולם הבא הוא העולם ב' א . ' אז נכון שבקריאה רגילה העולם זורם מא' ל ב , ' אבל הקריאה ההפוכה אמיתית לא פחות . כבר לא משנה אם היית או לא היית מכאן עד שם , מפני שהיית כל הזמן . זה כמו ביצירה מוזיקלית : הסימפוניה הרביעית של ברהמס לא מתחילה כאן ומגיעה לשם , אלא בכל שנייה היא כל הסימפוניה , היא גשטלט — כל דבר תלוי בכול . רק כך אפשר לתפוס את החיות הפנימית : לתפוס אותה גם כאמן , באינסטינקט , וגם באינטלקט . אני לא רוצה שהאינטלקטואליות שלי תפריע או תנטרל את הכוחות היצירתיים , אבל אני רוצה לדעת מה אני עושה . לכן אני צריך מצד אחד להיות מודע מאוד , ומצד שני ללכת עם הטמפרמנט שלי , להיות אינסטינקטיבי באופן טוטלי . זאת סתירה גדולה מאוד . כמה מחבריי הקרובים לא תמיד מבינים זאת — “ רגע , למה אתה כותב 1 כך , זה לא הגיוני " ... אבל זה ככה . בן ציון אורגד ראיין אותי פעם , וכל הזמן שאל “ למה התכוונת כאשר עשית את היצירה הזאת , " ? ועוד שאלות 1 בן ציון אורגד — ( 1926–2006 ) מלחין וחתן פרס ישראל .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help