sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

לי כאהבה וכמקצוע - ספרות התלמוד - ישנן נשים בודדות , ששרדו את המסננת הצפופה של הדורות . הנשים הללו לא היו מאושרות או בריאות יותר מהאימהות שאימצתי לי , אך הן יותר פתוחות לפרשנות : הן זמינות לי בכל עת שארצה , הן נכונות לניסיונות פרשניים שונים ומשונים , הן עברו כל כך הרבה דברים במהלך הפרשני של הדורות , כך שאני בטוחה שהן מספיק חזקות בשביל לשאת גם את המסע שלי , את הכעסים ואת הכאבים שאביא לפתחן . וחשוב לא פחות - המסגרת הסיפורית שלהן כבר נכתבה , הן לא יתפרקו לי במהלך הדרך והן כבר לא ימותו . לוקחת את האימהות התלמודיות לטיפול בדקות בהן התחלתי להקליד את המסע להצלת ברוריה מההתאבדות הבנתי שאני לא מתכוונת ולא יכולה להציל אותה לבד . הבנתי שאני רוצה עזרה . אין לי מושג איך מצילים אישה ממשאלה אובדנית , איך מחלצים אותה מעומק הבאר בה היא נמצאת . ככל שהעמקתי בקריאת הסיפורים על אודות ברוריה התחוור לי שמשימת ההצלה היא קשה ואולי אפילו בלתי - אפשרית . מה יש לי להציע לה ? האם א יאלץ ' למכור לה ' בדותות כחלק מתהליך ההצלה ? האם באמת לא כדאי לה להתאבד ? שאלתי את עצמי : מה הייתי עושה אם ברוריה היתה נכנסת עכשיו לחדר העבודה שלי ופורשת בפני את סיפורה ? מה הייתי אומרת לה ? אולי כדאי לי להתעקש ולפגוש את ברוריה ברגעיה האחרונים . היא לא היתה מגיעה אלי ולכן אני הייתי צריכה ללכת אליה , אל חדר השינה שלה . שם , בסמוך למיטה הזוגית - בה נהגה לישון עם רבי מאיר , בה השכיבה את שני בניה המתים בשבת הארורה ההיא - שם היא חנקה את עצמה למוות . אני מתארת לעצמי שאם היא בכתה הייתי בוכה איתה , אני מקווה שהייתי אוזרת כוחות ומנסה להקשיב ולבדוק אם יש שם כאב או יאוש , ואולי החלטה צלולה . הייתי מספרת לה כמה היא חשובה לי . הייתי מקווה שהשיחה תרגיע אותנו מעט ותשיג עוד כמה דקות קריטיות . בחיים שלי אני מכירה בעיקר את הטיפול הפסיכולוגי כזירה מסודרת ויעילה לבחינה של כאבים ולחיפוש אחר מוצא , ואני מכירה גם את

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help