sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אמת ויציב : האחריות מוטלת גם לפתחה של הקהילה החרדית . מנהיגיה חייבים לחשב היטב את דרכם בקו הדק המפריד בין התבדלות לשם שימור הזהות הייחודית ובין השתלבות לשם שימור האחווה הכללית . משימתם אינה קלה שהרי " המידה הטובה " החרדית , דרך החיים שלהם , שאפתנית במיוחד : היא גם כולית בהיקפה הנושאי " ) הפוך בה והפוך בה דכולא בה , "( גם מרחיקת לכת בתכניה ( לעתים עד כדי קנאות ) וגם אימפריאליסטית לגבי מרחב תכולתה " ) הוכח תוכיח את עמיתך . "( כל אלה אינם מקלים על ההנהגה החרדית כמו גם על הישראלים המבקשים לחיות עם החרדים בשילוב זרועות . ואולם נתון היסוד חייב להיות ברור : "אנשים אחים אנחנו " . פסיפס הזהויות הקליידוסקופי בישראל הוא בבחינת עושר השמור לבעליו לטובתו . על קהילת הרוב ההגמוני להימנע מכל ניסיון לדכא או לרדד זהויות נבדלות . אדרבא , יש לאפשר להן לשגשג כהבנתן ( במגבלות מסוימות , שלא זה המקום לעמוד עליהן ) גם אם הדבר מאתגר את קהילת הרוב . ואולם , בצד השוני עלינו לטפח היטב את האחווה היהודית ששמרה אותנו כקבוצה ייחודית בכל תלאות הגולה , במשך מאות רבות בשנים . שיבתנו למולדת ההיסטורית והקמתה של מדינת לאום יהודית הן הישג אדיר ממדים שעתידו איננו מובטח . עלינו לעמול על שימור הריבונות ועל שגשוגה בדרכים שונות , שהמרכזית שבהן היא ההחייאה של תחושת האחריות המשותפת לגורל היהודי . הספר שלפנינו מפקיד בידי קוראיו מפתח לקופסה השחורה החרדית . בכך הוא מאפשר לישראלים להיחלץ ממלכוד ההכללות המזיקות ביחס ל " אחר , " ויש בו אף איכות תרפויטית ביחס לשסע החברתי . דפי הספר מגוללים את הסיפור החרדי הפנימי , האינטימי . הקורא חש את ריתמוס החיים של הקהילה ונעשה מיודע לריחה , לטעמה ולאורחותיה , על רגעי האור והצל המאפיינים אותה . בכך הספר נבדל ממחקר מדעי אנליטי פרי הגותו של סוציולוג או אנתרופולוג של החברה החרדית . בו בזמן הספר גם נבדל מהסוגה העממית , שהיא לעתים תעמולתית ויחצ " נית ולעתים רכילותית וצהובה . מחברו של הספר , ד " ר חיים זיכרמן , הוכשר היטב למשימת ההנגשה של הציבור החרדי לציבור הרחב . רגלו האחת נטועה בתוככי החרדיות , בחצרותיה התחנך וממימיה שתה כל חייו ; רגלו האחרת עומדת יציב במרחב הישראלי

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help