sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

לעולם עבודת ה' . יתרה מכך - טיפוח זה של האישיות אמור להיות מושרש במרכיבים המסורתיים של עבודת ה , ' כלומר - בתלמוד תורה ובשמירת מצוות , וכן להתבטא בפועל הן במעשי מצווה מוגדרים והן במרחב הגדול של ' דבר הרשות , ' המקיף את מכלול החיים בשלמותם . ברור , אם כך , שרובדי המשמעות הרמוזים בכותרת הספר מצביעים על בשורה רבת פנים . בפרק יא מציין הרב ליכטנשטיין שהוגה המאמין בריבוי ערכים ורוצה לשמור על איזון בתוכם , נדרש להדגיש כיוון אחד בהרצאתו , על מנת לתקן את נטייתם של קהל שומעיו להפר את האיזון לכיוון הנגדי . חשוב , אם כן , לשים לב לאיזה קהל יעד פונה הרב ליכטנשטיין בכל אחת מהרצאותיו . בתור ראש ישיבת הסדר , וכן בתור ראש ישיבה ב ' ישיבה אוניברסיטה , ' הרב ליכטנשטיין הוא ממנהיגי הציבור הדתי - לאומי בישראל ו ' האורתודוקסיה המרכזית ' או ' המודרנית ' בארצות הברית , והרצאותיו שקובצו כאן פונות לקהלים השייכים לציבורים אלו ( אמנם , יש מקום להבחין בין שתי הקבוצות , אשר על אף דמיונן זו לזו , עומדות בפני אתגרים שונים בחיי היומיום . ( חשוב מכך , האיזון הכללי שבו דוגל הרב מחייב את הקורא להתייחס לספר כמכלול , ולא לקחת חלק ממנו כביטוי מקיף להשקפתו הרבגונית על כל דקויותיה . בעוד רובן של השיחות האלו מתמקדות בהתפתחות רוחנית אישית , מסתיים הספר בחזונה של קהילה , שהאידאלים המתוארים בפרקים הקודמים הם נר לרגליה . במובן זה , הפרק האחרון הוא המקיף ביותר , והוא מהווה אקורד סיום מתאים לספר כולו . • •

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help