sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

כאשר מבינה תמר בת דוד אחות אמנון את כוונות הזדון האמיתיות של אחיה המתחלה והדורש את קרבתה הפיזית היתרה , היא מנסה לשכנעו בדברים לבל יבצע בה את זממו . וכך אומרת תמר לאחיה הנבזה והנתעב : "אל אחי , אל תענני כי לא יעשה כן בישראל , אל תעשה את הנבלה הזאת . ואני אנה אוליך את חרפתי ואתה תהיה כאחד הנבלים בישראל " ! ... אבל תוחלתה של תמר נכזבה ואמנון אנס אותה באכזריות , הפך לבו לשנוא אותה " שנאה גדולה מאוד , " השליך אותה מביתו ככלי אין חפץ בו , התעלם בגסות נוראה מקריאתה הנואשת לבל ישלחנ ה מביתו סתם כך וזרק אחריה את הקריאה המכוערת " קומי לכי " ! ולא עוד אלא שהנבל קורא לנערו משרתו : "ויאמר שלחו נא את זאת מעלי החוצה ונעל הדלת אחריה , " והלה מבצע בדקדקנות את אשר ציווה עליו אמנון . וכאן ממשיך המספר ומתאר את התנהגותה של תמר האנוסה והמושפלת : "ותקח תמר אפר על ראשה וכתנת הפסים אשר עליה קרעה ותשם ידה על ראשה ותלך הלוך וזעקה " ( שמואל ב יג , יב - יט . ( כל מילת הסבר באשר לרגשותיה של תמר היא אך למותר . אבל מה באשר לדינה בת יעקב הנאנסת בידי שכם בן חמור החוי ? כאן מתוארים הדמויות , המפגש בין השניים ותוצאותיו הישירות במילים מועטות מאוד : "ותצא דינה בת לאה אשר ילדה ליעקב לראות בבנות הארץ . וירא אתה שכם בן חמור החוי נשיא הארץ ויקח אתה וישכב אתה ויענה . ותדבק נפשו בדינה בת יעקב ויאהב את הנער וידבר על לב הנער " ( בראשית לד , א . ( ג - הפסוק הראשון מציג את דינה כנערה סקרנית שרגליה מוליכות אותה אל מקומות ש " מחוץ לתחום " הראוי לנערה זרה מהוגנת בעיר נוכרית , והפסוק השלישי מתאר את שכם לא רק כאנס גס רוח אלא גם כמי שאחרי המעשה הנפשע מגלה רגשות אהבה ויכולת רומנטית . מנגד ,

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help