sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

דברים מעט שלושה מושגים אשר כל אחד מהם , בקריאה נוספת , יוצרים רב-משמעויות . ניתן להתייחס , למושגים אלה , מבחינה חיובית ומבחינה שלילית . החזון הוא מראה שאדם רואה בעיני רוחו . "חזון נראה אלי " ( דניאל ח , א . ( החזון יכול להיות חיובי ומשאת נפש , כחזון אחרית הימים ו " באין חזון יפרע עם " ( משלי כט , יח . ( הוא יכול להיות חזון שווא . שיגעון הוא מצב המוכר בהגדרתו כמחלת נפש , לכן הוא נשמע ברוב התרבויות כאמירה שלילית . זאת כשם שאומר אכיש לעבדיו " הנה תראו איש משתגע למה תביאו אותו אלי . חסר משוגעים אני " ... ( שמואל א , כא , טו-טז ) וברוב התרבויות העתיקות את המשוגע יש להרחיק מהציבור . בספר דברים כתוב : " יככה ד ' בשיגעון ובעוורון ובתימהון לבב " ( דברים כח , כח ) כלומר קיים קשר בין השיגעון לעיוורון לבב . שיגעון מובן כאן כמכה קשה המביאה לעיוורון שפירושו איבוד יכולת השיפוט ואובדן חשיבה רציונאלית . יחד עם זאת , רציונאל בלבד , ללא רגש , גם הוא עלול להביא לשיגעון , בעוד שרציונאל , המשולב ברגש , יכול ליצור איזון ולהביא לידי קידמת מעשי אנוש . כל הליכה לקיצוניות בתולדות האנושות הביאה למצבי גבול ולאי שפיות . החברה מחשיבה מאד את הערך של " להיות נורמאלי , " לכך מתווספות התכונות כגון : יציב , אחראי , בריא בנפשו ועוד . אולםהשיגעוןנתפסגםבהגדרהחיובית . מהיבט מסוים של השיגעון , לולא הוא לא הייתה האנושות מתפתחת ונשארת בהמצאת הגלגל בלבד . כל גילוי , בין במדע ובין באמנות , או בגילוי ארצות , כרוך בשיגעונו של האחד .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help