sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

חלק מן הפעילויות הן פרי פיתוח מקורי של המחבר וחלקן מבוסס על משחקים ופעילויות מוכרות שעברו שינוי כלשהו כדי להתאימם ליעדים שהוצבו . חלק גדול מן הפעילויות נוסה בכיתות שונות בבתי ספר יסודיים וחלקם בחטיבות ביניים . בעקבות הלקחים שהופקו מניסיונות אלה נערכו שינויים במבנה המקורי של הפעילויות . המסקנה העיקרית מן המחקר היא שישנה חשיבות רבה בזרימה של הפעילות . פעילות לא מוצלחת היא פעילות שנתקעת . ישנם מספר עקרונות בסיסיים המבטיחים זרימה של הפעילות . יש לעבוד בקבוצות קטנות יחסית . אם ישנה אפשרות , יש למנות עוזרים ולחלק את הכיתה לקבוצות עבודה קטנות ככל האפשר . אם הילדים בוגרים יחסית , אפשר אפילו להיעזר בחלק מן הילדים כעוזרים . על רמת החומר המתמטי בפעילות להיות נמוכה יחסית , זאת כדי למנוע רגעים ארוכים מדי של מחשבה ולהבטיח השתתפות מרבית של תלמידים מכל הרמות . יש לזכור שהמטרה הלימודית של הפעילות בדרך כלל אינה ללמוד את החומר , אלא לתרגל ולהטמיע אותו , כמו גם לחזק את הביטחון העצמי ולגרום הנאה . וודאי שמטרות אלו אינן הולכות יחדיו עם חוסר הצלחה . יש לוודא שחוקי הפעילות ברורים לכל התלמידים לפני קיום הפעילות . השתתפות מרבית של התלמידים היא מטרה חשובה שיש לשים עליה דגש . כאשר הפעילות היא קבוצתית , יש לעודד השתתפות של כל חברי הקבוצה ,

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help