sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

מבוא תלמידים רבים רואים במתמטיקה מקצוע מפחיד . מאמץ מחקרי גדול נעשה בניסיון למצוא דרכים להפוך את שיעור המתמטיקה למעניין יותר ואת מקצוע המתמטיקה למפחיד פחות . מאחר שילד מטבעו אוהב לשחק , אחת הדרכים המוצלחות ביותר היא שימוש בפעילויות משחקיות . ישנם שתי צורות של משחק : משחק דיגיטלי ( באמצעות מחשב ) ומשחק לא דיגיטלי . פעילות משחקית אינה יכולה להחליף את שיטת הלימוד המסורתית שבה המורה מסביר את החומר הנלמד בפני התלמידים בעזרת מצבע ( טוש ) ולוח , אלא רק להשלים את תהליך הלימוד . הפעילות המהנה יכולה לשמש כלי לשינון והטמעת החומר הנלמד , לחיזוק השליטה בחומר והעלאת הביטחון העצמי . יתר על כן , חלק מהפעילויות מיועדות גם לחיזוק החשיבה הלוגית . לא פחות מכך , המשחקים באים כדי לחבר אסוציאטיבית מתמטיקה להנאה . זאת על מנת להפחית לחצים ולהוריד את התחושה השלילית הנובעת מחוסר הצלחה במקצוע המתמטיקה . למרות כל היתרונות שמנינו בפעילויות אלו , אין להפריז בהן . הניסיון גם מראה שלא כדאי שהפעילויות יתבצעו בתדירות קבועה . פעילות קצרה , של כחצי שעה בסוף השיעור , פעם בשבועיים שלושה , יחד עם פעילות אחת ארוכה פעם בשנה היא התדירות המומלצת . עם זאת , התדירות האופטימלית תלויה כמובן בתחושת המורה ובגיל התלמידים . ככל שגיל התלמידים נמוך יותר תדירות קיום הפעילויות תהיה גבוהה יותר .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help