sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בטיחות הפיזיותרפיסט כדי לעזור למטופל לעבור ממושב אחד לאחר או לשנות תנוחה , חשוב להקפיד על עקרונות בסיסיים המאפשרים לצמצם את הסיכונים לגרימת נזק , הן למטופל והן למטפל . שמור על הכושר הגופני שמירה על מצב גופני תקין היא המלצה לכל אדם ומשמעותה קיום אורח חיים המביא להעצמת התפקוד בכל תחומי החיים . לכן , מומלץ לכל אדם לאמץ תכנית כושר גופני מאתגרת שתתאים לצרכיו התעסוקתיים . הימנע מהרמת מטופלים כבדים הסיכון בעת העברה של מטופל עולה ככל שהיחס בין משקל וגובה המטופל למשקל וגובה המטפל נוטה לכיוון המטופל . ככלל , על מנת לשמור על הגוף חשוב להימנע מהרמת משאות כבדים . עם זאת , פיזיותרפיסט נדרש לעתים קרובות להרים או להעביר מטופלים כבדים מעבר ליכולתו הפיזית , גם אם הוא שומר על כללי ההרמה הנכונה . לכן , עליו להכיר את מגבלותיו הפיזיות ולתכנן את עבודתו בהתאם . במקרה שהמטפל סבור שהמטופל כבד מדי , עליו לקרוא לאדם נוסף לעזרה או להשתמש בעזרים טכניים מתאימים ( לדוגמה : מנופים . ( הימנע מפעילות תחת לחץ פעילות תחת לחץ עלולה לגרום לפיזיותרפיסט להיות בלתי זהיר ולעשות טעויות . כאשר במסגרת יום העבודה נדרשת הרמה של מטופלים כבדים , עליו לזכור ששיקולי בריאות ובטיחות קודמים לשיקולים פרקטיים , כמו עמידה בלוח הזמנים . הימנע מפעילות במצב עייפות רצוי להימנע מפעילות בעלת סיכון גבוה במצבי עייפות . פיזיותרפיסט עייף צריך להקצות זמן עקרונות בסיסיים בהרמה ובניוד של מטופלים הזקוקים לעזרה רבה הטיפול באדם כרוך לעתים קרובות בהעברתו ממושב אחד לאחר ( לדוגמה : כיסא גלגליםמיטה ) או מתנוחה אחת לאחרת ( לדוגמה : שכיבה-ישיבה . ( ככל שהעצמאות התפקודית של המטופל נמוכה יותר עולה העומס המוטל על המטפל , כאשר הוא עוזר או מבצע באופן מלא את המעבר . ככל שהעזרה הנדרשת רבה יותר , המגע עם גופו של המטופל גדול יותר , לכן על הפיזיותרפיסט לבצע את המעברים בדרך שתעניק למטופל ביטחון ביכולותיו כמטפל תוך שמירה על כללי האתיקה וההגנה על גופם של המטופל והמטפל כאחד . בכל אינטראקציה בין הפיזיותרפיסט למטופל המטרה שצריכה לעמוד לנגד עיני המטפל היא להביא את המטופל לדרגת תפקוד מרבית בתוך מתן העזרה המזערית שתאפשר למטופל למצות את מלוא הפוטנציאל התפקודי שלו . . 2 עקרונות הגישה למטופל

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help