sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מחליטה להסתכל עליהם . הממשלות בארצות הברית וקנדה , ומיד אחר כך גם באירופה לא שמחו עם הכוח הזה של ההערכה , ואז הן עשו מה שעושה כל הנהלה חכמה עם ועד עובדים חזק מדי – קואופטציה . צירוף הועד להנהלה . הממשלות החליטו שחייבת להיות הערכה על כל פרויקט ממשלתי , ובכך שינו את נקודת המבט של המעריכים . במקום שיסתכלו מה עושה הממשלה , כעת הם יוצאים בשירות הממשלה לראות מה עושים אלו שמבצעים בשמה מדיניות , תוכניות ופרויקטים . " " וואו , איזה צעד מתוחכם . " " כן ולא , כי זו חרב פיפיות . לכאורה המבט הוא על המבצעים , אבל מדי פעם מתהפכת המראה ומראה גם את מי ששלח אותם . ובכל מקרה , מכיוון שאלו זרועות מבצעות של הממשלות , גם הממשלות נמצאות תחת ביקורת , אם כי לא ישירה . " " אני מבינה . אם ישראל יוצאת במקום לא טוב במבחנים הבינלאומיים , אז כולם צועקים שהמורים לא טובים , אבל משרד החינוך בכל זאת נמצא בלחץ . " " נכון . אז האבא של ההערכה , הקפיטליזם עם אחיו האינדיבידואליזם הורישו להערכה ויכוח גדול לא פטור אחד . הוויכוח שעוסק במהות שאלות ההערכה , מי קובע אותן , ואת מי או את מה ההערכה בסופו של דבר משרתת . " " ומה הדעות המרכזיות " ? " יש תפישות שטוענות שההערכה משרתת בעיקר את עצמה , שאף אחד עוד לא הוכיח שהיא באמת תורמת או מוסיפה משהו לגוף המוערך או לחברה . שהיא בעצם ריטואל שנעשה כי ' צריך . "' " את לא מאמינה בזה " ? " אני חושבת שזו סכנה גדולה שצריך לשים אליה לב . שההערכה לא תהיה רק ריטואל . אני חושבת שההערכה צריכה לבחון את עצמה כל הזמן , מה היא עושה . אילו השפעות יש לה , וכדומה . להערכה יכולות להיות גם השלכות שליליות . יש תחום שלם בהערכה שנקרא תוקף השלכתי שעוסק בזה . והכוונה היא להשפעות הישירות או העקיפות של עצם השימוש בהערכה ; להשלכות של השימוש באופן מסוים של הערכה לעומת אופן אחר ; או בהשלכות החברתיות , הארגוניות או האישיות של עצם השימוש בהערכה , במדידה או בבחינה . המבחנים הבינלאומיים הם דוגמא כזו . וההשפעה יכולה להיות חיובית או שלילית . " " אף פעם לא חשבתי שלהערכה יש כל כך הרבה כוח . בעצם , אם במקום המבחנים רחבי ההיקף במערכת החינוך , היו מחליטים לבדוק באופן כזה את יחס האנשים לכלבים שלהם , אז כל תשומת הלב של המדיה ושל הציבור הייתה שם . כולם היו מתעסקים בכלבים , ובשאלה מה נחשב יחס טוב או יחס רע " ? 4 Datta , 2003 ; House , 1993 a ; Shadish , Cook and Leviton , 1991 ; Toulemonde , 2000 . 5 Dahler-Larsen , 2012 . Cuban , 2007 ; Doran , 2003 ; Greenwald , Nosek and Sriram , 2006 ; Howe , 2005 ; ; לוין-רוזליס , 6 2012 Jennings and Rentner , 2006 ; Jones and Olkin , 2004 ; Koretz and Barton , 2004 ; Messick , 1989 .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help