sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

" בדיוק ככה . וכתוצאה מזה קמו כל מיני גופים ממשלתיים ואחרים שדאגו ליחידים . לחלקם אנחנו קוראים היום ' משרדי ממשלה חברתיים , ' משרד החינוך , הרווחה וכו . ' אבל גם קמו גופים פילנתרופיים חזקים , כמו כל העמותות בעולם ובארץ , וגם יחידים שתורמים כמו ביל גייטס או וורן באפט . כל אלו ממלאים את מקום הקהילה . המהפכה התעשייתית צמחה אמנם באירופה , אבל ההערכה ככזו נולדה בארצות הברית , כנראה משום שהמגמות של הקפיטליזם והאינדיבידואליזם היו הרבה יותר חזקות שם . ההערכה נולדה מתישהו בשנות השלושים של המאה הקודמת " . " ישר לתוך המשבר הכלכלי הגדול . ועוד עם אבא קפיטליסט . מעניין . ומה זה אומר " ? המשיכה בתי , ספק צינית ספק מתעניינת . " זה אומר שבמצב המורכב הזה היו להערכה כמה תפקידים . לכאורה , אם עוסקים בקפיטליזם , השאלה שמתבקשת היא ' לאן הולך הכסף ' ? כלומר שאלה של עלות תועלת של תוכניות . האם התוצאות מצדיקות את הכסף שמשקיעים בהן . " " טוב זה טריוויאלי . לא חתרני ולא נעליים , " אמרה בתי מאוכזבת משהו . " כן . אבל זה רק על פני השטח , " עניתי לה , "למעשה יש כאן יותר מזה . " " מה למשל " ? " התפקיד שנתן להערכה הסנדק שלה , רלף טיילר , זה שנתן לה את שמה , היה למעשה לבחון האם הסוכנויות הפורמאליות , ובמקרה של טיילר – מערכת החינוך – עושות את מה שהן צריכות לעשות . מכיוון שהערכה בוחנת את תפקודן של סוכנויות מתערבות רבות ושונות , אפשר לומר במילים גבוהות שתפקידה החברתי של ההערכה הוא לבחון את קיום החוזה שבין אותן סוכנויות , ממשלתיות , עירוניות או אף פרטיות , לבין הנזקקים לשירותן , ובניסוח אחר : את ההקצאה ( הראויה ) של המשאבים החברתיים . " " הקצאה ראויה של משאבים חברתיים , " חזרה אחרי בתי בטון של חשיבות . " זה כבר מתחיל להישמע חתרני . כמעט . אז מה המשמעות המעשית של המילים המפוצצות האלה " ? " או , כאן בדיוק מתחיל הוויכוח . מה המשמעות המעשית של המילים המפוצצות האלה ? כולם יסכימו שצריכה להיות ' הקצאה ראויה , ' אבל מה זה ' ראויה ? ' מי קובע ? ההחלטה מה ראוי ומה איננו ראוי היא החלטה ערכית , אידיאולוגית , דתית או פוליטית . אין לה קני מידה אובייקטיביים . וכאן אנו נכנסים למאבק כוח לא פשוט בסוגיה מי קובע . מי קובע מה יוערך , איך יוערך , ועל פי אלו קני מידה . " " זה כמו שכולם רוצים שלום , " אמרה בתי מהורהרת , " אבל כשמתחילים לצייר את המפות של השלום הזה אף אחד לא מסכים עם אף אחד . " " אלא שלהערכה היה כוח לקבוע , באמצעות השאלות שהיא שואלת , ובאמצעות הנושאים שהיא 2 Alkin , 2004 ; Guba and Lincoln , 1989 ; Rossi and Freeman , 1982 . 3 Tyler , 1942 , 1950 .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help