sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מסקנות : . 1 המיתוג הסמוי מציף את תכניות הטלוויזיה במסרים מסחריים ויוצר , מבחינת הצופה , טשטוש עמוק בין פרסומת לתוכן . . 2 גופי השידור משתמשים בשלל כלים לשילוב מפרסמים — אחדים מותרים ( הודעות חסות , הענקת פרסים ) ואחרים אסורים ( למשל , שילוב מרואיינים או דמויות בדיוניות בתשלום . ( כלומר , מותגים משתלבים באופן רצוף ורב שכבתי סביב התוכן ובתוך התוכן בלי שהצופה יהיה מודע לכך . . 3 פעילות התוכן השיווקי בישראל נוכחת כמעט בכל סוגה . מיתוג סמוי נפוץ במיוחד בתכניות מציאות , בסדרות יומיות ובתכניות סגנון חיים ( תכניות בישול וייעוץ , ( אך גם בסדרות דרמה ותעודה , באופן שמשפיע על בחירת הנושאים שנידונים בהן או נדחקים מהן . . 4 חברות החדשות בערוצים 2 ו 10 נותרו מוגנות יחסית ממסחור בשל ההפרדה המבנית שלהן מזכייני הערוצים , אך גם בחדשות היו מקרים של חדירת מפרסמים לתוכן , בעיקר בתחום הכלכלי . . 5 המיתוג הסמוי — בניגוד לחוק הגנת הצרכן — פוגע בזכותו של הצופה כצרכן לזהות מסרים פרסומיים ולהתייחס אליהם בביקורתיות . . 6 המיתוג הסמוי פוגע בצופה כצרכן תקשורת מאחר שהוא יוצר " תשלום כפול" עבור שידורי הטלוויזיה בתמורה למוצר שמהותו מוטה לטובת אינטרסים מסחריים . . 7 הנזק העיקרי הוא זה הנגרם לצופה כאזרח . מסר תקשורתי נועד ליצור שיח בין אזרחים במרחב הציבורי , ואילו מסר פרסומי נועד להשפיע עליהם לצרכיו של גוף פרטי . כאשר מסרים תקשורתיים מתערבבים עם מסרים פרסומיים כך שאי אפשר להבחין ביניהם , נפגמת היכולת לקיים שיח המבוסס על כנות ואותנטיות . במרוצת הזמן גוברת החשדנות ונפגע אמון הצופים במסרים המוצגים להם . . 8 אובדן האמון של הצופים ביכולתם של כלי התקשורת לשמש זירה מרכזית לשיח ציבורי הוא הנזק החמור ביותר הצפוי מתופעת המיתוג הסמוי . התופעה מאיימת על האקלים הדמוקרטי ובה בעת עלולה ליצור אפקט בומרנג גם כלפי גופי השידור המטפחים אותה , מאחר שקיומם של גופים אלו מושתת בראש ובראשונה על אמון הצופים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help