sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תקציר מאז תחילת שנות האלפיים הפכה תופעת המיתוג הסמוי בטלוויזיה לאחת התופעות הדומיננטיות והבעייתיות על מסך הערוצים המסחריים בישראל . התופעה מסמנת טשטוש הולך וגובר בין זמן הפרסומות לזמן התכניות , באמצעות החדרת מסרים מסחריים לתוך התכניות במגוון דרכים — מרואיינים בתשלום , השפעה על עיצוב דמויות דרמטיות , עיצוב תפאורה ברוח המותג , שילוב מוצרים מסחריים ועוד . לפיכך , אף שלכאורה מתקיימת הפרדה ברורה בין זמן התכניות לזמן הפרסומות , היא איננה מתקיימת למעשה והצופים נחשפים למסרים מסחריים , גלויים או סמויים , באופן כמעט רצוף . התופעה מסמנת את צמיחתו של שוק חדש שהפעילות בו מכונה " תוכן שיווקי . " בגזרה זו פועלים סוכנים שיוצרים עסקאות מסחריות בין גופי שידור וחברות הפקה ובין מפרסמים . הפעילות מתקיימת אף על פי שהיא אסורה על פי חוק ( חוק הרשות השנייה , חוק התקשורת . ( לטענתה של ענת באלינט , המונח " תוכן שיווקי" הוא אוקסימורון שנועד להסוות את מהות התופעה ואת תוצאותיה הציבוריות ולמנוע דיון ביקורתי עליה . לפיכך היא בוחרת להשתמש במונח "מיתוג סמוי . " המיתוג הסמוי הוא חלק ממגמה עולמית של מסחור גובר של תוכני מדיה , והוא מעסיק גופי פיקוח ציבורי בעולם כולו . הוא קשור לשינויים כלכליים וטכנולוגיים שמאיימים על המודל המסורתי של הטלוויזיה המסחרית , המבוסס על צפייה של קהל רחב ועל שידור פרסומות . שתי מגמות הובילו להתפתחות התופעה : א . מעבר של גופי תקשורת לפעילות חוצת פלטפורמות ( טלוויזיה , אינטרנט , סלולר . ( ב . הפיכתם של מותגים לדומיננטיים בעולם השיווק והטמעת הערכים והייצוגים הוויזואליים שלהם בחיי היום יום של הצרכן .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help