sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

במשך חמש השנים שבהן ניהלתי את בית הספר " ברנקו וייס " ברמלה כתבתי לא מעט למורים . מדי פעם בפעם הייתי כותב להם מכתבים ארוכים יותר או ארוכים פחות , שביקשו להתכתב עם מה שמעבר לרגע הבודד . מילים שרצו לתת עומק לחוויה , אופק לעשייה , משמעות לעבודה . הסיפורים השזורים בספר לכל אורכו נולדו בשטח , תוך כדי תנועה ובזמן אמת , ומתוכם , בדיעבד , צמחו הרעיונות . שמות התלמידים והמורים הוחלפו כדי לשמור על פרטיותם , אך כולם סיפורי אמת . וחשבתי שיש לדברים שנולדו מתוך החוויה מקום בקובץ מרוכז . חשבתי שייתכן מאוד שגם אחרים , לאו דווקא מורים , ימצאו בהם טעם . הרי כולנו נוגעים בחינוך , אם לא כמורים או כמטפלים , אז כהורים או כילדים או כחברים או כמעסיקים או כעובדים או כחיילים או כמפקדים או פשוט כאזרחים וכבני אדם . בעשרות הקטעים שנלקחו מתוך עשרות מכתבים שכתבתי למורים , מתאספים יחדיו סיפורים , תובנות , מחשבות , רגשות , לבטים , געגועים , עצב , שמחה , כאב ואושר . כל שיש בחינוך . כל שיש בחיים בכלל . על פניו זהו סיפור מקומי של בית ספר אחד קטן ברמלה , אבל במובנים עמוקים יותר יש כאן , כך נדמה לי , סיפור רחב בהרבה של רבים - רבים בחברה הישראלית . אמנם הדברים נולדו מתוך המפגש עם התלמידים הספציפיים שלי , אך נראה לי שכל מי שחווה מפגש עם תלמידים ימצא אותם רלוונטיים . במובנים רבים , הדברים שיועדו למורים בתיכון " ברנקו וייס " ברמלה הם משל לדברים שנכונים לכל מורה , תלמיד ואדם . בסופו של דבר , חינוך הוא חינוך , ונפש האדם היא נפש האדם - בכל

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help