sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

על קבוצות בארגונים : רגעים ומשמעויות ישראל כ"ץ במאמר זה נעשה ניסיון להביא כמה דוגמאות לעבודת הנחייה של צוותים בהקשר ארגוני ; לצדן ) קשורים ונפרדים כאחת ( יובאו כמה רעיונות מפתח בקשר למתרחש בקבוצות קטנות באשר הן . הצירוף של הדברים נועד הן להעיד על הרלבנטיות של ידע הנחיה בעבודת הייעוץ הן להמחיש עד כמה תהליכים קבוצתיים קורים לא אחת כשהם מעוגנים בהקשר ארגוני . לסיכום מוצעות כמה מסקנות בקשר לעבודת המנחה באירועים קבוצתיים בארגונים . רגע ראשון * גם במרחק השנים אני מתקשה לשכוח את הסדנה שקיימתי בארגון קהילתי כלשהו ; בראשו עמד איש עז יצר , דומיננטי ונחרץ , שלא היסס להתבטא בבוטות באופן חוזר ונשנה כלפי אנשי צוותו בארגון שחרט על דגלו ערכים של שיתוף , סובלנות , רוח צוות , פתיחות וטיפוח ה'יחד . ' מבחינתו של איש זה היו האמירות הבוטות בגדר גילוי של כנות וישירות , ועדות לכך שהוא מחויב בתפקידו לסטנדרט הפעולה הנעלה ביותר שניתן לצפות לו . הוא האמין שאמירות כאלה עדיפות על אמירות חלקלקות ומנומסות , שבהן ראה עניין של גינונים מטשטשים . האחרים בצוות חוו באירועים אלה השפלה של ממש מצד בעל שררה , אם לא ביטויים של טרור . לא אחת נותרו האמירות הבוטות של האיש ללא מענה מן הצוות — בין בשל המבוכה בגלל השצף קצף ובין בשל היראה ממנו . לעתים היו ' מדלגים' על הדברים ( כאילו לא נאמרו ) או שהשתררה בעקבותיהם דממה מעיקה . ולעתים היה מי שהעז ואמר ש"אי אפשר להמשיך ככה" או התלונן ש"מנהל לא אמור לדבר בצורה כזאת . " במצב עניינים זה בארגון , כפי שנגלה לעיניי לאחר שנעניתי להזמנה לעבוד עם צוות הניהול שלו , * אמנם כל הדוגמאות המובאות לאורך מאמר זה שאובות מניסיונו של המחבר ( והן בוודאי רק דרך אחת לספר אותן , ( אך הושמט מהן כל פרט מזהה , וכשלא הייתה בכך פגיעה ברוח הדברים אפשר שאף שונה נתון זה או אחר בקשר למציאות המסופרת ( מין הגיבור , סוג הארגון שבו מדובר ועוד . ( הניסיונות להציע הכללות על ביטויים של קבוצות בארגונים קשורים לדוגמאות באופן שיכול להיות רופף או הדוק גם יחד . גם זה — בעיני הקורא וכמשאלת לבו .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help