sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא סרטו של הבמאי הפולני קז'ישטוף קישלובסקי כוחו של מקרה ( פולין , ( 1982 מציע דגם קולנועי חדש , שייקרא בספר זה " הקולנוע האופציונלי . " אתייחס לשישה סרטים 1 המיישמים באופנים שונים את מאפייני הדגם האופציונלי . ייחודו של הדגם יעניין אותי בשני מובנים מרכזיים : . 1 מבחינת המבנה הנרטיבי , יש בסרטים השייכים לדגם זה מאפיינים ייחודיים , הגורמים להתייחס לאותו סיפור , המסופר מספר פעמים בשינויים , כאל אופציות שונות להתרחשותו , או כאופציות שונות להבנתו . . 2 מבחינה רעיונית יש בסרטים אלה נטייה מובהקת להעלות שאלות פילוסופיות ולעסוק בהן . יתר על כן , כיווני השאלות דומים , וכפי שאבקש להראות – הם נובעים מן המבנה הייחודי ומן העיסוק באופציונליות ככזאת . מחשבת המאה העשרים גדושה בגישות ובתאוריות השוללות את חד משמעיותה של המציאות , ו / או את חד המשמעיות של הבנתה . תורות היחסות של איינשטיין מחד גיסא ותורת הקוונטים ( שבה עקרון " אי הוודאות" של הייזנברג ) מאידך גיסא העניקו לתרבות חשיבה מדעית שבבסיסה יחסיות ואי ודאות . פסיכולוגיית המעמקים של פרויד בפרט וחקר נפש האדם בכלל נתנו גושפנקה מחקרית ותאורטית למגוון התייחסויות למציאות , ולערעור מעמדו האובייקטיבי לכאורה של מה שנחווה , או מובן , כ"המציאות . " תורות פרשנות שונות שצמחו על בסיס הסמיוטיקה של דה סוסיר הבהירו כי הכול ייצוג ואופני ייצוג , וממילא המציאות , במובנה האובייקטיבי , כלל איננה ניתנת 1 הסרטים הם : כוחו של מקרה ( ראה : קישלובסקי , , 1982 ברשימה הפילמוגרפית , ( דלתות מסתובבות ( ראה : יואיט , , 1998 שם , ( ראן לולה ראן ( ראה : טיקוור , , 1998 שם , ( עת לאהבה ( ראה : מחמלבף , , 1991 שם , ( מעשנת / לא מעשנת ( ראה : רנה , , 1993 שם . ( לכל אחד מן הסרטים ייוחד פרק . מעשנת / לא מעשנת ינותחו בפרק אחד . כמו כן אתייחס בקצרה לאהבות אפשריות ( ראה : סנדרה וורנק , , 2001 שם . ( ידוע לי על סרט נוסף – קומדיה שחורה מהונג קונג – ושמו : Too many Ways to be No . 1 ( ראה : ואי , קא פאי , , 2001 שם , ( המתואר במאמרו של בורדוול ( 2002 ) כבעל מבנה הדגם .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help