sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ביתה . אין אדם שלא תעצור לידו - תברך , תשאל , תתעניין . כוחה עוד במותניה והיא אינה חדלה להרצות , להשתתף בכנסים ולהוות מוקד משיכה לאנשי חינוך המביעים את התפעלותם מן היצירה החינוכית הייחודית שיצרה בעמל רב במשך שנים רבות ומתוך אמונה בדרכה הייחודית . פועלה של מלכה נפרס בשנים רבות של הוראה והכשרה של מורות וגננות במכללת "אורנים , " בחתירה להבין את הפעילות ואת הלמידה של הילד - מלידתו ועד שנות בית הספר הראשונות , המכונות גם "הגיל הרך . " תרומתה מתמקדת בשני נושאים מרכזיים : הראשון - "חצר הגרוטאות" כדגם לחינוך בילדות המוקדמת וכחוליה מקשרת בין עולם הילדים לעולם המבוגרים . החצר יוצרת הנאים שבהם יוכלו הילדים , תוך כדי פעילות ולימוד , לפתח ולאזן את אישיותם . הנושא השני - "חינוך באמצעות הפעילות בחומרי אומנות" חיבור בין תיאוריות התפתחותיות לבין מימושן המעשי באמצעות ההתנסות , העיצוב והביטוי של הילד . מלכה האס חוקרת לאורך 60 שנה את התחלת הביטוי הגראפי של האדם , ומתוך כך פיתחה והתאימה כלים מקצועיים המאפשרים למחנכים ליצור תנאים המסייעים לילדים להתנסות ולהתבטא . זה תיאורן של שלוש נשים בקיבוץ , שלושתן הגיעו לבולטות גבוהה בתחום החינוך , אך לא מעבר לו . תופעה זו של בולטות והדרה מעוגנת במציאות המיוחדת של הקיבוץ אשר הטיף לשוויון מגדרי מוחלט , אך במשך הזמן עלו ספקות והרהורים רבים לגבי שאלת השוויון , עד כמה הוא אמיתי או מדומה או חלקי . מתוך שאלות אלה עולה הנושא המרכזי של ספר זה המלווה ומנתח את סיפורן של נשים אלה בקיבוץ . ספר זה בוחן את סוגיית ההדרה ושואל באמצעות הנשים שתרמו לעיצוב והתפתחות החינוך המשותף בקיבוץ , עד כמה הן קיבלו את מקומן הראוי ועד כמה הקיבוץ מכיר ומוקיר את תרומתן של הנשים .

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help