sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ארגונה הכלכלי ' ג . ( והן נמנה עם בכירי ענף השמידלויט , ( Schmiedclcut ) אחד משלושת הענפים המרכיבים את הקהילה / כנסייה ההוטרית . שני הענפים האחרים הם הדריוסלויט ( Danusleut ) והלררלויט . ( Lehrerleut ) השמידלויט עצמם התפלגו בשנים האחרונות . לא היה זה עניין של מה בכך "לחדור " למושבות ההוטריות . זר , ועוד מארץ נוכרייה , איננו אורח רצוי בקהילה ההוטרית . היבדלותם , המעוגנת ביסודות תיאולוגיים עמוקים , היא אחת הסיבות ליחסם המסויג לביקורי זרים . מזלי שפגישותיי הראשונות עם ההוטרים היו דווקא עם ענף השמידלויט הנחשבים לפתוחים יותר כלפי העולם החיצוני . שתי העדות האחרות קנאיות מאוד בשמירת פרטיותן ולולא עזרת חבריי ממושבות השמידלויט לא יכולתי לבקר באחת ממושבות הלררלויט . בקיץ , 2005 כשניסיתי לבקר באחת ממושבות הדריוסלויט ללא "סידור מוקדם , " הדבר לא צלח בידי . עיסוקי הנרחב בחקר ההיסטוריה של תנועת הקיבוץ הדתי ובעשייתה בהתיישבות - מחקר שסוכם בספרי תורה ועבודה בבניין הארץ - הקיבוץ הדתי בתקופת המנדט שיצא לאור בשנת 996 ו " - חידד את סקרנותי ואת העניין שגיליתי בהוטרים , כשנדמה היה לי אז שמכל התנועה הקיבוצית , ההוטרים דומים ביותר לקיבוץ הדתי . ואכן , בשלהי שנות התשעים התחלנו פרופ ' לאר ואנוכי , במחקר משווה בין השניים . בד בבד , הזמנתי את המיניסטר ג'והן הופר מג'יימס וואלי , להרצות על ההוטרים בכנס מחקרי בינלאומי על הקיבוץ הדתי שארגנתי בשלהי שנת 1999 באוניברסיטת בר אילן במלאת 65 שנים לתנועה קיבוצית זו . מאחר שהכנס התקיים ערב המילניום החדש , ביקש המיניסטר הופר להביא עמו שני מיניסטרים נוספים - המיניסטר דיוויד מנדל , ( Maendel ) העומד בראש המושבה סטרג'ן קריק ( Sturgeon Creek ) שבמניטובה והמיניסטר מייק הופר העומד בראש המושבה זומרפלד , ( Sommerfeld ) אף היא במניטובה . שתי מושבות אלו , כמו אלה שהוזכרו לעיל משתייכות כולן לענף השמידלויט . יותר משבוע שהו בביתנו שבאפרת שלושת המיניסטרים הנכבדים שאליהם נלווה ידידי פרופ ' לאר . יחד טיילנו במקומות שונים בארץ , שעליהם היה כץ , . 1996 1 לימים התברר לי כי אין זה עניין של מה בכך אצל ההוטרים להחליט לנסוע למקום כה מרוחק , גם אם מדובר בארץ הקודש . מתברר כי בענף הלררלויט ובענף הדריוסלויט הנסיעות מעבר לים אינן מקובלות , ונסיעה לישראל לא הייתה יכולה לצאת לפועל . גם אצל השמידלויט הנחשבים בתוך הקהילה ההוטרית לפתוחים ורחבי אופקים יותר , לא הייתה נסיעה כזו יכולה להתאפשר אלא אך ורק לאחר שהוגדרה כשליחות ( mission ) מבחינת הנוסעים - קרי , למילוי מטרה . המטרה הייתה לחוות חוויה רוחנית שאותה יוכלו להעביר לקהל מאמיניהם בחוזרם למושבות . כל זה התברר לי בעדות בעל-פה של אידה וולנדר מהמושבה קאסטור , ; 14 . 9 . 2005-מ המיניסטר ג ' והן הופר , המושבה גייימס וואלי , עדות בעל-פה , ; 26 . 9 . 2005 המיניסטר דיוויד מנדל , עדות בעל-פה , אותו מקום , אותו תאריך .

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help