sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

* תפי 0 ה עצמית חיוכית , הוקף עצמי , כבור עצמי והערכה עצמית - , * מודעות עצמית ביקורתית לגבי מיקומו של הפרט כ"עולם ; " * שליטה כידע ובמיומנויות הנדרשות לשם השפעה t * נטייה אישית לפעול תוך הבנת היכולת להשפיע / * החושה של זהות משותפת שבה הפרט שותף למטרות ולמשאבים של הקבוצה , שכלפיה הוא דוש שייכות ( שם . ( 328-312 . ההתייחסות לשינויים בקיבוץ , כבכל מערכת חברתית-ארגונית , תעסוקתית , פוליטית - נעה מייזום ותמיכה דרך דחייה שקטה ועד להתנגדות פעילה . הנהגת שינוי מצריכה תנאים מוקדמים , ועל-פי פוקס ( 1998 ) התנאים הם : קיומו של משבר , אי שביעות רצון ומצוקה מצד אחד , והזדמנות לפיתוח וקידום ומצב של פריחה , מצד אחר ( שם : . ( 45-43 הגורמים העיקריים להתנגדות לפי פוקס הם ? * אי וראות , החשש מפני הלא נודע , היעדר מידע בשל אי שיתוף בתהליך ( שם : . ( 170-169 * חשש מהפסד ( לא רק אישי אלא גם לארגון ) ובקרב מנהלים - החשש מאובדן שליטה או פיחות בסמכות ( שם . ( 127-, 105-98 ? , 80-77 . * הערבת מידת הצדק וההוגנות לגבי התהליך ולגבי תוצאותיו ;( 210-201 : 0 ש ) * פגיעה בדימוי העצמי ובזהות ( שם . : ( 94 ? * פגיעה בעמדות ובערכים.- "הרצון לשמור על הקיים מקורו במערכת ערכים מרכזית , חשובה יציבה וקשורה קשר הרוק עם עמדות אחרות . התנגדות לשינויים חברתיים הנובעים מהתנגשותם של השינויים עם מערכת ערכים המושרשת היטב כחברה . ההתנגדות -דרך רציונלית להגן על מערכת הערכים והאמונות שהאדם מחזיק בהם . " ( שם . ( 187-180 . כל מניעי ההתנגדות הללו ולעומתם - התמיכה בהם , ניתנים לזיהוי בדברי המרואיינים במחקר שלפנינו , אף שכמובן לא לכל הגורמים הללו נמצא ביטוי בכל אחד מהראיונות . מתודולוגיה : למחקר זה בחרנו מתודת מחקר שדה איכותי 4 ( qualitative research ) מטיפוס חקר מרובה מקרים ממוקד-נושא . ( topic-oriented multiple case study ) במאמרו על מחקרי מקרה איכותיים . 4 נעמה צבר בן יהושע שוללת את השימוש בתרגום "איכותני" לגישה מחקרית זו ומציינת שהביטוי "איכותי" במקרה זה הוא שם ולא תואר ( מסורות וזרמים במחקר האיכותי , דביר , 2001 עמ' . ( 26-25

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help