sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:א4

ד . לנדסהוט שקל מהי המסגרת המשפחתית הראויה לקיבוץ והניח ששתי המסגרות מתחרות זו בזו ובכך . עורר נגדו ביקורת חריפה . לנדסהוט סבר שיש לבצר את התא המשפחתי כאשר הוא נמחץ , וקוראיו בקיבוצים קיבלו זאת כביקורת קשה . כחלוף השנים הוכח כי גם ההיפך אפשרי ; עם הופעת הדור השני והשלישי ( בניהם ונכדיהם של המייסדים , ( לא אחת התברר שיד המשפחה המורחבת חזקה יותר ממוסדות הקהילה . התכנסות המשפחות סביב עצמן די בה למשל להפחית ובמידה ניכרת את מעורבות החברים בענייני הציבור , ויש בה אף כדי להביאן למאבק על אינטרסים שיוכיים , כשלנגד עיניהן טובת בניהן , גם אם זו מנוגדת לטובת הקולקטיב . שאלות סוציולוגיות נוקבות מוצגות עתה באשר להצבה ( allocation ) של הילדים לאור תפקידים אפשריים שמועידות להם 8 המשפחות ( לא עוד הקיבוץ . ( בוחנים מחדש מה מודגש ומה ראוי להדגיש בחינוך לערכי המשפחה לאור הצמצום בשיתוף הקהילתי . דנים בנושאי הצריכה ( כגון גורל חדר האכילה , מחסן הבגדים והמכבסה , לשם מה נחוצים הם עדיין (? מעט עוסקים בטיב קשרי השאירות בהתפתחותם ובמשמעותם הנוכחית , בסוגיות שידוכים , נישואין וגירושין , לאופי משקי הבית המתפתחים ולחלוקת התפקידים בתוכם . מקום מרכזי מוקדש לאחרונה לאופן תירבות המינים ( תירה = מ" , ( gender אם דגשיו זהים או נבדלים לגבי בנות ובנים . ה . קיבוצים המגיעים לגיל מופלג של שבעים , שמונים ותשעים שנה , האם יש בהם כדי להעיד כי אין זו אגליטריות מאולצת ואם כך , היש בה גם יסוד ביולוגי ? האם לאגליטריות ייצוג בפנתאון היצרים שלנו , שאז ניתן ללמוד עליה דברים מהתנהגות הדבורים או להקות צפרים , למשל ? או שאין השוויון יצר מורש אלא תכונה מוקנית , העומדת על כוחו של הרגל , לפעמים כדי כך שקשה לאנשים להשתחרר ממנו ? אפשרות פשוטה אחרת היא שעיקרו של השוויון עומד על שכנוע ערכי , פנימי , אינטלקטואלי ופילוסופי של החבר ( ואינו משחקי אינסטינקטים , ( והוא המכריע בדבר המשך דרכו לבקרים . איזו קרקע מצמיחה התאוות לשיתוף בנכסים ולחברותה אינטנסיבית כזאת ? כיצד מתקשרת מורשת ישראל-סבא לישראל המתחדשת שהולידה את הקיבוץ , או מה המחבר בין פרק אודות התמנרות המשסווה ומרכזיות מקומח בחיי חקיכוץ בשנות השמונים ראו : . Maron , 1986 על החמורות הנרשמות כחינוך הקיבוצי ובחן ההסט מהקולקטיכיות לעבר האינדיווידואליות ראו : דר , . 1998

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help