sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא " מבוא לתיאוריות קולנועיות " הוא הספר הראשון שנכתב בעברית לדיון במגוון התיאוריות המשמשות לחקר הקולנוע . הספר מזמן היכרות ראשונית עם הטענות המרכזיות של תיאוריות אלו ועם קווי התפתחותן . "מבוא לתיאוריות קולנועיות" נועד לבסס תשתית של עיון ודיון מעמיקים במדיום הקולנועי , ולשמש שלד לתוכניות לימוד עיוניות בלימודי תרבות בכלל ובלימודי הקולנוע בפרט . הספר בנוי מתשעה פרקים . כל פרק דן באחת הגישות התיאורטיות המרכזיות בקולנוע . גישות אלה מוצגות אמנם ברצף כרונולוגי , כסדר הופעתן מבחינה היסטורית בתולדות התיאוריה הקולנועית ( החל בריאליזם וכלה בקוגניטיביזם , ( וכסדר התהוותן מבחינה עיונית ( מן הדגש המחקרי בסוגית זיקתו של הקולנוע לעולם או לעצמו , לעבר הסוגיה שבמרכזה עומד הקשר שבין הצופה לסרט . ( ואולם העיקרון המארגן המרכזי בספר הוא הדיאלקטיקה , ולפיכך פותחות את הספר גישות קוטביות , כגון ריאליזם ופורמליזם , ובמהלכו מעומתות גישות מוקדמות עם גישות פוסט סטרוקטורליות . כמו כן , מונגדות גישות שהן בעיקרן טקסטואליות ( הגישה הפורמליסטית , הסטרוקטורליסטית והסמיולוגית ) לגישות חוץ טקסטואליות , הרואות בטקסט הקולנועי סימפטום ( הגישה המרקסיסטית , הפסיכואנליטית והפמיניסטית . ( לבסוף , מעומתות הגישה המרקסיסטית והגישה הפסיכואנליטית עם הגישה הקוגניטיביסטית . כל גישה המובאת ב"מבוא לתיאוריות קולנועיות " מובחנת היטב מרעותה , ואפשר לעיין בה כביחידה עצמאית . עם זאת , קריאת הספר כסדרו , יש בה ערך מוסף הנובע מההתפתחות הכרונולוגית והדיאלקטית המנחה אותו .

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help