sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

עם ההתקדמות למעלה , האדם שניצל זוכה במעט אוויר רענן . הדבר מבהיר לו עד כמה הוא חי בסירחון עמוק כאשר היה כל כולו בביצה , וגם רומז על מה שיהיה אם ימשיך להתרומם . הוא מתפנה להביט סביבו ורואה אנשים נוספים הנמצאים על חבלים , חלקם כבר ממש גבוהים מעל הביצה , ואחרים עדיין שקועים כמוהו . לידו ממש הוא מבחין באדם שהיה תלוי גם כן על חבל מקביל , גבוה יותר ממנו , כל גופו כבר מחוץ לביצה . אלא שההוא הסתפק בהתרוממות הקצרה מעל הביצה וכבר שבע נחת מהתוצאה . היות שהיה מרוצה , הרפה האומלל את האחיזה החזקה בחבל , וכצפוי החליק מייד בחזרה לביצה . אלא שהפעם , מכיוון שהייתה זו נפילה מן הגובה , הצלילה הייתה מיידית , והוא נעלם לגמרי במדמנת הביצה . הניצול , אשר צפה מן הצד במהלך המהיר והעצוב הזה , נרעד כולו בחשש , ומגביר עוד יותר את אחיזתו בחבל מתוך החלטה לא לאבד אותו ( הצעד השלישי . ( בשלב זה , כאשר האיש כבר מצוי בבטחה יחסית ונושם אוויר קל יותר , ההתרוממות נעצרת . גופו מחוץ לביצה ורק קצות רגליו שקועות עדיין , אבל החבל אינו מתרומם . גם לטפס לבד הוא אינו יכול . מסתבר שבעבר , כאשר היה שרוי עמוק בביצה , הסתבכו רגליו בשורשים ובשיחים המצויים בביצה , ודבר זה מונע אותו כעת מלהתקדם . החבל חדל להתרומם , והמושך בו ממתין לכך שההסתבכות תותר . הטובע לשעבר מביט סביבו ורואה שאחרים התלויים על החבלים סביבו , שנמצאים בשלב התרוממות מקביל , אוחזים בחבל בחוזקה ביד אחת , מלפפים אותו על היד , ובאחרת משחררים את כל התסבוכות תוך התכופפות מטה אל תוך הביצה ממש ( הצעד הרביעי . ( האיש לומד מהם , מתכופף גם הוא אל הביצה , בטוח כל עוד ידו האחת אינה מרפה מן החבל , ומשחרר את עצמו מכבלי העבר המושכים מטה . בעשותו כך הוא נדרש להשקיע מאמץ לא פשוט – גם בהתכופפות אל הבוץ הסמיך , שיש בו כל מיני מזיקים ואשר הזיכרון שלו ממנו אינו נעים כלל וכלל ; גם בשחרור של השורשים והענפים , שחלקם תפסו אותו ממש כמו אזיקים ; וגם בהמשכת האחיזה של ידו האחת בחבל , אשר מבטיחה את הצלתו . אחרי שהוא מסיים את עבודת השחרור מתסבוכות העבר , האדם מסמן למושך בחבל שהוא מוכן , שהוא אינו מעוניין עוד להישאר בקרבת הביצה ושהוא רוצה להמשיך בהתרוממות עד כמה שניתן ( הצעדים החמישי , השישי והשביעי . ( מתרחשת התרוממות נוספת , אך שוב החבל נעצר . מתברר שבעבר , בהיותו שקוע בביצה , קשר האדם את עצמו בסיבים שונים אל רעיו לביצה , מתוך תקוות שווא שבכך ימנע מעצמו טביעה . על מנת להמשיך להתרומם , עליו לנתק גם קשרים אלה ( הצעדים השמיני והתשיעי . ( הדבר אינו פשוט , כי צריך לפנות אל האנשים האלה , להזכיר נשכחות לא נעימות , שהתאימו לחיי הביצה , ולנתק את הסיבים . אין בררה . יש משהו בקשרים האלה שמושך למטה , וחייבים לנתק אותם . כאשר הוא מסיים , החבל ממשיך לעלות . כעת האיש שעולה בחבל כבר מנוסה בהתרוממות . גם אם הוא מסתבך תוך כדי עלייה בענפים או בזרדים שנקרים בדרך , אין הוא מתמהמה , ומשתחרר מהם באופן מיידי ( הצעד העשירי . ( כיוונו ברור לו – הוא רוצה להתקרב ולהגיע אל בעל החבל המופלא שהציל את חייו ( הצעד האחד עשר . ( תוך כדי המשך ההתרוממות , בהיותו לגמרי מחוץ לביצה , מתברר לאיש , שוב על ידי

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help