sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

במקצבה של החשיבה התאורטית אם לחקר הפרוזודיה ריתמוס משלו , כפי שאנרי משוניק סבור , כי אז ניתן לאפיין ריתמוס זה בעשורים האחרונים כ״אנדנטה״ : איטי ביותר . התאוריה הספרותית תרה אחר דרכים חדשות לחשיבה על אודות הספרות : המילים ״פוליטיקה״ , ״אידאולוגיה״ , ״אינטרטקסטואליות״ הן רק כמה מן המונחים המשקפים הבנות חדשות של מיני הזיקות המתקיימות בין היצירה הפואטית לעולם החברתי . אולם חקר הפרוזודיה לא הדביק את ההתפתחויות הללו אלא נותר , במידה רבה , תחת השפעתן של גישות סטרוקטורליסטיות , קוגניטיביות , ואפילו כאלה של ״הביקורת החדשה״ . אכן , הפרוזודיה היא כמעט התחום היחיד בחקר הספרות כיום שבו צורות נתפסות במנותק מן ההקשרים התרבותיים והאידאולוגיים של היצירה הספרותית , ולפיכך , הפרוזודיה אכן חדלה מלייצג אותנו . ספר זה מבקש לשלב את תאוריית הפרוזודיה בהתפתחויות האחרונות בביקורת הספרות באמצעות הצעת מושגים פרוזודיים חדשים המאפשרים דיון בהקשר החברתי והתרבותי של צורות ספרותיות ופרוזודיות , במטרה לעדכן את התחום ולהתאימו לדרישות של חקר התרבות העכשווי . מבוא בדברי על הריתמוס , עליך אני מדבר , אתה הוא המדבר , בעיות הריתמוס הן בעיותיך שלך . ביקורת הריתמוס אין לה סיום . היא פתוחה אל תולדות הלשון , הספרות , התאוריה . ] ... [ זהו מקצבה של ביקורת הריתמוס , שכן התאוריה , בדומה לשירה , אינה יוצרת עצמה אלא לנוכח הלא נודע . Henri Meschonnic , Critique du Rythme , p . 715

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help