sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שתיאר אותה באוטוביוגרפיה שלו . בשנות הארבעים של המאה העשרים היה סטיינר סטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת שיקגו . הוא הורשה להשתתף בתור מאזין בסמינרים מתקדמים . אל כיתת אחד הסמינרים האלה נכנס הפילוסוף ליאו שטראוס והכריז : " גבירותי ורבותי , בוקר טוב . שמו של ... שבהחלט אין שני לו כמובן , לא יוזכר בכיתה הזאת . אנו יכולים לפנות עתה אל הרפובליקה של אפלטון . " סטיינר לא הצליח לקלוט את שם הפילוסוף , אך למשמע אותו " כמובן" הרגיש כאילו חלפה קרן זוהרת וקרה לאורך שדרתו . תלמיד אחד לתואר שני רשם למענו את השם בתום השיעור — פלוני מרטין היידגר . סטיינר מיהר לספרייה . בערב ניסה את כוחו בפסקה הראשונה של היות וזמן . " לא הצלחתי להבין אפילו את המשפט הקצר ביותר , הפשוט ביותר לכאורה , " התוודה סטיינר , אבל המערבולת כבר היתה סובבת , נגלה לי רמז שאי אפשר להתעלם ממנו לעולם , שהיה חדש לי במעמקיו . גמרתי אומר לנסות שוב . ושוב . וזה כל העניין . להפנות את תשומת לבו של התלמיד אל משהו שבתחילה חורג מיכולת תפישתו , אבל בשל גודלו וקסמו המכריעים הוא נמשך אחריו . אציין כי הספר הראשון שפתח לפני את עולם המחשבה של היידגר היה ספרו של סטיינר עצמו , משנתו של מרטין היידגר , ( 1978 ) שראה אור בעברית בתרגומה של תלמה מוקדי ובעריכתו המדעית של עדי אופיר . בספר זה אני מבקש לכתוב את ההיסטוריה הגרמנית משלהי המאה ה 19 ועד שנות העשרים של המאה העשרים מתוך התפישה ההיסטוריוסופית המוקדמת של היידגר כפי שנוסחה בהיות וזמן . ספרי הוא אפוא מפגש בין העניין הרב שאני מוצא בהיסטוריה הגרמנית המודרנית ובין העניין שלי בפילוסופיה של היידגר . כאשר עוסקים בהיידגר ובהגותו אי אפשר להתעלם מהביוגרפיה שלו ומהכתם השחור הגדול של הצטרפותו למפלגה הנאצית ושיתוף הפעולה הפעיל שלו עם המשטר , בעיקר בכל האמור בניהולה של אוניברסיטת פרייבורג , ששימש בה רקטור . בספר זה אני מתבסס על הגותו המוקדמת של היידגר , ששיאה בהיות וזמן . ( 1927 ) ועם זאת סוגיית היחס בין הביוגרפיה של הפילוסוף ליצירתו היא תמיד קשה , מורכבת ובלתי פתורה . בתקופת המחקר שספר זה מבוסס עליו סיפרתי לידידי יוני אלשיך על ניסיוני

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help