sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

סדרת הספרים "פרשנות ותרבות" האדם הוא יש מפרש . בני אדם , יחידים וחברות , מנהלים את חייהם תוך פירוש מתמיד של מעשיהם , ערכיהם , עולמם ומכלול פעילותם . מעשה הפרשנות אינו רק נחלתם של חוקרי תרבות , אלא הוא בראש ובראשונה נחלתו של האדם הפועל בעולם והמנסה באופן מתמיד לתת פשר למרחבים השונים שבהם הוא פעיל . הפעילות הפרשנית היא אחד ממאפייניו הבולטים של הקיום האנושי . האדם כיצור חושב אינו מסתפק בעשייה ; אדרבה , עשייתו מלווה בהסבר או בהבנה של מעשיו . אמנות הפרשנות משוקעת בדרך כלל בפעילות הפרקטית עצמה , והיא איננה מוארת באורה של התודעה וההכרה השיטתית . ואולם לעתים קרובות נעשית הפרשנות למושא עצמאי ; או אז מוסטת תשומת הלב ממרחב הפעילות המעשית אל המרחב התאורטי . מעבר זה מסמן את ראשיתה של העבודה השיטתית המושקעת בפענוח , בניתוח ובתיאור של מרחבי הפעילות האנושיים , שבהם מגולמת באופן מובלע פרשנות . העבודה השיטתית הזאת היא עבודתו של התאורטיקן , והיא מציינת את הפיכת הפרשנות המובלעת בפרקטיקה למומנט עצמאי . סדרת הספרים " פרשנות ותרבות" עוסקת במומנטים פרשניים . הספרים הכלולים בה עוסקים במרחב הפרשנות על מכלול היבטיו : פרשנות של טקסטים ספרותיים , פילוסופיים , דתיים ואחרים , פרשנות של תרבויות וחברות . סדרת הספרים כולה מתייחדת בניסיון להציע קריאה פרשנית חדשה ומאתגרת . › › › הספר עוסק במעמדה של המוסיקה בהגות היהודית לדורותיה . המחבר מציג ניתוח פנומנולוגי של רכיב תודעתי שאיננו בהכרח מרכזי , אולם הוא נוכח בדיוניהם של פילוסופים ומקובלים רבים . בחלקו הראשון של הספר נידון מעמדה של המוסיקה . הספר בוחן את מקומה בסדר המדעים , את זיקתה לאסתטיקה ואת יתרונו המוסיקלי של העם היהודי . חלק זה מתאר את התנועה של המוסיקה מכלי דתי , פסיכולוגי ומגי לתחום בעל ערך עצמאי . בחלקו השני נידונה זיקתה של הציונות הדתית למוסיקה . לאחר דיון היסטורי מופיע ניתוח של המוטיב המוסיקלי בהגות הציונית הדתית , שבמרכזו עומדת גישתו הפילוסופית של הרב אברהם יצחק הכהן קוק . לבסוף נזקק הספר לדימוי העצמי והרעיוני של קומפוזיטורים ציוניים דתיים . אבי שגיא עורך הסדרה

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help