sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מטרים קוטרו . הפרויקט נותח באופן פורמלי ובהקשר לתולדות האמנות , אך גרסתה של צימבליסטה התייחסה דווקא למציאות הקיומית האישית שלה כאן ועכשיו : " כשהבנים שלי יצאו לצבא , " סיפרה , " הייתי בחרדה גדולה מאוד . הטבעתי את דמותם בתבליטים במעין תנוחה סופית . חשבתי שזה יציל אותם . אחר כך יצרתי תבליטים נוספים של דמויות 10 שוכבות , כמו מתים בארונות קבורה או בקבר אחים . " רק ב 2005 כתב אילן ויזגן כי נקודת המוצא של האמנית , שהביאה למפנה ביצירה במעבר מציור לפיסול , הוא הצורך להיות קונקרטית : " אם הייתי צריך לשים את האצבע על תאריך או על אירוע מסוימים , המסמנים את המפנה הזה , הייתי מצביע על מלחמת לבנון , . 1982 מלחמת לבנון הייתה שנויה במחלוקת בציבור הישראלי יותר מכל מלחמה אחרת . התארכותה וחוסר התוחלת שבה הביאו לכך , שלראשונה נפרץ שיח המלחמות הגברי , ונשמע ברמה קולן של הנשים , קולן של האימהות הישראליות . הטלטלה לא פסחה על צימבליסטה , בעצמה אם לחיילים , ושם נולד , כאמור , הצורך העז שלה להגיב , להעיר ולעורר לא באמצעות 11 כרזות והפגנות , אלא בכוח אמנותה . " בפרויקט " מרחב מוגן , " שהיה , למרבה הצער , אחד הפרויקטים האחרונים שלה , התייחסה צימבליסטה ישירות לכאן ועכשיו , אך מבט מעמיק על מכלול יצירתה , החל ברישומים המוקדמים , עבור דרך ההדפסים , יציקות הגוף , עבודות הווידיאו ועוד , מגלה כי מאז ותמיד התייחסה למצב הביטחוני והאישי של האדם בארץ . בפרויקט במגדל דוד , שהוקם בזמן האינתיפאדה השנייה ( אינתיפאדת אל אקצה , ( הייתה מודעת לסמליות המקום והעיר , והבנה זו היוותה שיקול באופן הצבת הפסלים . בהזדמנות אחרת ציינה צימבליסטה , כי בפרויקט שהציבה בעיר המעורבת עכו חשוב היה לה להציג את פסלי הבורקה ( הבגד המוסלמי המסורתי המכסה את גופן של נשים דתיות , ( שאותם כינתה עפרה צימבליסטה , המטפסים ) פרט , 2014 , ) יציקות גוף , צבע , בית האמנים , תל אביב ; תצלום : ירון מאירי Ofra Zimbalista , Climbers ( detail ) , 2014 , body casts , paint , The Artists' House , Tel Aviv ; photo : Yaron Meiri

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help