sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הגיבור המקומי או ההיסטורי , אינם פוליטיים ואינם עוסקים בחוויה אידיוסינקרטית מובהקת או במחאה . אפשר אף לומר , שהם רחוקים מן ההוויה המיידית שלנו . אף על פי שהם מבוססים על אנשים אמיתיים ולא אידיאליים , דמותם , המשוללת שייכות ברורה , הופכת אותם לסמל של אדם , כל אדם ... צבעם הכחול והשמימי מנוגד לחום האפור , העוטף את אבני מגדל דוד , הרוויות היסטוריה של מלחמות , מוות וקנאות דתית , והמעלות על הדעת את סוגיית האדמה , אדמת המריבה . מבחינה זו , הפסלים לא רק רחוקים מן ההוויה המקומית , אלא מנוגדים אליה ואל מטעניה הפוליטיים והסמליים . בהיותם כחולים 7 הם מצביעים על רוחניות , כמו באו ממקום אחר , שליו ושקט . " מעגל נוסף , בין פרויקט מוקדם למאוחר , נסגר באמצעות העיסוק בכאן ועכשיו ( עיסוק שטרם נחקר באופן מעמיק בהקשר ליצירתה . ( ב 2012 הציגה צימבליסטה את המיצב מ ר ח ב מ ו ג ן , שהתפרש על מלוא חזיתו של בית האמנים בתל אביב . היא הציבה אחת עשרה דמויות צבועות באפור , בשלבי טיפוס שונים , מבקשות להגיע מעלה ; חלקן ישובות או שכובות בתוך כוכי החלונות , כמו מנסות לחדור מבעדם אל תוככי המבנה . הדמויות מעלות תחושה של שניות : מחד גיסא , נראה כי הן מצויות בעיצומו של מסע בריחה וחיפוש מפלט , מנסות לטפס אל על , נעות בכיוונים אלכסוניים , המייצגים דינמיות וחיות . מאידך גיסא הן לכודות במקלט , קפואות בזמן , בבחינת גל עד המייצג את המוות . שם העבודה , מ ר ח ב מ ו ג ן , מושג רווח בשפה האדריכלית , החברתית , הפוליטית , המדינית ואף הכלכלית בארץ , שאוב מן המציאות הישראלית היומיומית . לדברי צימבליסטה , " צמד המלים ' מרחב מוגן' מרחף כל הזמן באוויר , והמשפט ' להיכנס למרחב המוגן' הנו פנייה לכל אחד מאתנו באמצעות הרדיו והטלוויזיה , פנייה המכתיבה לנו איך עלינו לנהוג כתושבים , כיצד להתכונן לעת צרה . " צמד מלים זה מייצג , אולי יותר מכול , את החרדה ואת הלחץ שבבסיס הקיום היומיומי בארץ . כך מפנה העבודה מבט אל המקלט ואל גילויי ההתגוננות האזרחית במרחב ומנכיחה את האיום הביטחוני ואת האלימות הצבאית שבשגרת החיים בישראל . צימבליסטה מכניסה את האמנות לחלל מוגן , ובאמצעותה בוחנת את ההשלכות החברתיות של נוכחות המיגון בחיי היומיום ואת הבניית תפישת האיום על ישראל . בכל היבט , תודעת המיגון והמקלוט היא חלק מובנה בסיפור הישראלי , ומבלי משים - חלק ניכר מהפעילות האזרחית היומיומית בישראל נעשית בחסות מרחבים מוגנים כאלה או אחרים . " צימבליסטה מגיעה לעסוק במקלט מתוך פרספקטיבה ייחודית , המושפעת מהמציאות שבה היא חיה ועובדת ( הסטודיו שלה נמצא באשדוד , תחת איום הרקטות מעזה . ( ' החיים שלי פה . כשאני מסתכלת אחורה , הארץ הזו 9 היא זו שהצמיחה את העבודות הללו " . ' בפרויקט המשתההשביעי ( 1993 ) במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית הציגה צימבליסטה שישה תבליטים של הטבעות גוף , יצוקים בפוליאוריתן בתוך תבניות ברזל שהונחו על הרצפה במעגל , כעשרה עפרה צימבליסטה , מרחב מוגן ) פרט , 2012 , ) יציקות גוף , צבע , בית האמנים , תל אביב ; תצלום : דימה וולרשטיין Ofra Zimbalista , Protected Space ( detail ) , 2012 , body casts , paint , The Artists' House , Tel Aviv ; photo : Dima Valershtein

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help