sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

נשים , וכך קשרה בין אמנותה לבין אמנות השירה , בין החומר למילה . בשני המקרים גם יחד היא מגישה את עבודותיה כמצע לכתיבת השירים , משל היו דף נייר , ובשני המקרים מובילה היצירה האמנותית המשותפת לחברות נפש אמיצה גם בחיים . זאת ועוד , שני שיתופי הפעולה הוצגו במסגרת תערוכות יחיד ( כאמור , שיתופי פעולה עם נשים בגלריות המנוהלות ומופעלות על ידי נשים . ( מעגל נוסף נסגר בשנת 2014 עם הצבתן של שתי קבוצות פסלים בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון בנגב ( אוצר הפרויקט : פרופ' חיים מאור . ( אחת מהן , מ ק ה ל ה , מוצבת ברחבה שלפני הספרייה המרכזית , ומורכבת מחמש דמויות : שתי נשים , ילדה ושני גברים . חלק מן הדמויות היצוקות בברונזה אוחזות מחברות תווים ; אחרות מתקשרות בשפת הסימנים ומסמנות את המילים " אהבה , " " בית" ו"דרך הישר . " בהודעה לעיתונות נכתב , כי " המיקום מעורר תחושה , שהמקהלה מקדמת את פני הבאים בשעריה או נפרדת מהם . קבוצת הפסלים השנייה מוצבת על הקיר האלכסוני של הסנאט ועל הקיר הישר שמולו . היא מורכבת מארבעה מטפסים בגוון אפור כחול : שלושה מטפסים מוצבים זה מעל זה בתנוחות שונות . כל מטפס אוחז בכלי נגינה אחר : בתוף , בזמבורה ובחצוצרה . דמויות המטפסים דורשות מן הצופה לשאת את עיניו השמימה . מזווית אחת הן מתמזגות עם הבניינים , ומזווית אחרת הן בולטות על רקע השמים . המטפס הרביעי , המרוחק מהם במעט , מטפס על מבנה הקונוס שמעל לאולם הסנאט . 5 הוא מגיע כמעט לקצה בדרכו פנימה למרפסת . " הצבה זו , האחרונה שנעשתה בחייה של צימבליסטה , מתכתבת באופן ישיר עם אחת ההצבות המוקדמות שלה , בגן הפסלים של המוזיאון הפתוח בתפן , ה ה ו ל כ י ם : ( 1987 ) חמש עשרה יציקות גוף המוצבות במעגל . " הפסלים הם מאגר של שחקנים המקבלים תפקידים , הקשרים וצירופים שונים , " כותבת האוצרת , רותי אופק , ומוסיפה : " כמו באגדות , גם אצל צימבליסטה דמויות ' מהחיים' פועלות במרחבים בדויים , וכל אחת מהן מגוללת סיפור חדש ושונה , סיפור 6 שנכתב במיוחד למקום הצבתה . " שני הפרויקטים מורכבים מיציקות גוף המאוחדות כקבוצה , ועם זאת כל דמות עצמאית , והפרשנות תלוית מקום , בין שמדובר בגן תעשייה בצפון הארץ או בקמפוס אוניברסיטאי בדרומה . בשני המקרים מוצבים הפסלים במקומות בולטים במרחב הציבורי , והדמות האנושית היא המככבת בעבודות במצבים שונים . הפסלים מציגים מצבים אנושיים במרוצת מעגל החיים . בשנת 2002 הציגה צימבליסטה פרויקט גדול במגדל דוד בירושלים , עליו כתב אמיתי מנדלסון : " פסליה של צימבליסטה אינם מייצגים את עפרה צימבליסטה , המקהלה , , 2014 יציקות ברונזה , אוניברסיטת בן גוריון בנגב ; תצלום : ירון מאירי Ofra Zimbalista , The Chorus , 2014 , bronze casts , Ben Gurion University of the Negev ; photo : Yaron Meiri

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help