sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

פרחים , פירות ושלל פטריות דמיוניות . נראה כי דמיונה חסר מעצורים , והתוצאה מפתיעה ומאתגרת . לדברי מבקר האמנות של ה ניו יורק טיימס , מוטו "ממציאה אקזוטיקה ייחודית משלה . " כשאר עבודותיה , העבודה שהפנטה אותי יותר מכול נושאת שם שהוא כשלעצמו מעין סיפור : ל פ נ י ש נ י ם ר ב ו ת ה י א א מ ר ה , אינני מפחדת ואויביה החלו לפחד ממנה ' סוף' Once upon a time she said , I'm not afraid and her enemies ) . ( became afraid of her The End במרכז העבודה יצור משונה בעל גוף מוארך , מעין אישה סוס , הצועדת בראש מורם ובנחישות על ארבע רגליים , ידיה מתעופפות לצדדים . אישה סוס , או אישה חיה , זו צועדת קדימה בגאון , מוכנה להתעמת עם אויביה . היא צועדת על קרקע עשויה מלבד חום דמוי שמיכה צבאית , שקופל ועוות באמצעות נייר דבק המשמש לצרכי אריזה , ליצירת קרקע תלת ממדית , הגולשת מן הקיר אל רצפת הגלריה . בכל עבודותיה , היצורים רבי כוח ותעוזה , מוכנים ומזומנים לצאת לקרב . בכמה מן הקולאז'ים לא ברור אם היצור נקבי או זכרי , ואם הפסיפס הדחוס והצבעוני כל כך הוא בגד גוף או עורו של היצור הנקבי . אריג הלבד החום , שממנו עשויים פסליה , עומד בניגוד חריף לצבעוניות העשירה של הקולאז'ים . הלבד מלווה כמה מהם , מכסה חלק מן הקירות וחובק את שני העמודים התומכים בתקרת הגלריה , מטפס עליהם מן הרצפה עד התקרה , ומשווה להם צורה של גזעי עץ עבותים בעלי שורשים עבים , המתפתלים כרגלי חיה קדמונית . מיצב מרשים , עשוי מעשרות כדורים שחורים התלויים מן התקרה , ( Suspended Playtime ) נדמה כחורש תלוי , אך מבט מקרוב מגלה כי הכדורים עשויים משקיות זבל שחורות , הקשורות בחוט זהב . זוהי רק אחת מן העבודות , שבהן מתייחסת מוטו לשמירת הסביבה ולהפיכת אשפה לאמנות , נושא המעסיק אותה במיוחד . בו בזמן , מיצב הכדורים מרמז על משחקי הילדים בשכונות העוני באפריקה , הממציאים לעצמם צעצועים מאשפה הנזרקת לרחוב . ב 2013 יצרה מוטו עבודת וידאו בת 8 דקות , ה ק ץ ל א כ י ל ה מכל הבא ליד , ( The End of Eating Everything ) בשיתוף עם אמנית ההקלטה , סנטיגולד . עבודת הווידיאו רבת רבדים ומרתקת , ואף היא - כמו מיצב הכדורים השחורים - ממזגת נמוך וגבוה ומשתמשת בפסולת כחומר אמנותי , וכך הופכת כיעור ליופי . על המסך נראית להקת עורבים צווחניים , הנסוגים עם הופעת ראש של אישה שחורה יפהפייה , ששערותיה נחשים כשערות מדוזה . הראש מתקדם בחלל לאטו , ורק אז מתברר , כי הוא גורר אחריו גוף כדורי ענק , עשוי כולו אשפה העטויה קישוטים נוצצים . היצור המוזר מתקדם אט אט , ככוכב לכת נודד בחלל אינסופי ( העבודה זמינה בחלקה לצפייה ביוטיוב . ( הפסקול המלווה את המיצב , אף הוא פרי יצירתה של מוטו , הוא תערובת של רעשים תעשייתיים ורעשים אורגניים . בעבודת הווידיאו הקצרה , מ ן ה י ם ב א נ ו ו א ל ה י ם נ ש ו ב , נראית מוטו על שפת הים , הולכת ומתרחקת אל תוך הגלים , כשהיא מלווה במוסיקה מלאת ערגה שנכתבה על ידי ג'ון ניוטון , סוחר עבדים בן המאה ה 18 שהפך לכומר ונאבק כנגד העבדות . שם העבודה מרמז על סחר העבדים , שהובלו מאפריקה לאירופה ולארצות הברית באניות בתנאים מחפירים . השמות הנרטיבים , שמעניקה מוטו לעבודותיה , מאזכרים סיפורים מיתולוגיים : ה כ ל ה ש נ י ש א ה ל ר א ש ג מ ל ; ה פ ר א ה א צ י ל ; רוכבתעלהמוותבשנתי ; שורשכלחוה ; ושם העבודה שהוזכרה לעיל , לפנישניםרבותהיאאמרה , איננימפחדת ואויביה החלו לפחד ממנה ' סוף . ' עבודותיה של מוטו מייצרות עירוב מסקרן בין יופי לכיעור , בין זר למוזר , בין גבוה לנמוך , בין מאיים לקסום ונוטלות את הצופה למסע פנטסטי .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help