sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בפסיכותרפיה . ( Bruscia , 1987 , 1991 ; Ruud , 1980 ; Wheeler , 1981 ) המטפל במוסיקה נשען על תיאוריה מסוימת או על קונספציות הלקוחות ממגוון תיאוריות ואוריינטציות טיפוליות השייכות לזרם פסיכולוגי מסוים על מנת לאבחן ולטפל , לנתח , לפרש ולהבין את התהליך הטיפולי על כל שלביו , רמותיו ורבדיו . בפרק זה תינתן סקירה מתומצתת של הזרמים הפסיכולוגיים המרכזיים וייבחן יישומם של הזרמים השונים והתיאוריות הקשורות בהם לתרפיה במוסיקה . הפרק הרביעי והפרק החמישי עניינם הפרקטיקה . בפרק הרביעי אדון בנושא האבחון . אסקור שיטות אבחון שונות ואתאר פעילויות מוסיקליות מאבחנות . בהמשך אסקור כמה מודלים מהספרות המקצועית העוסקים באבחון ואביא דוגמה לתהליך אבחוני בתרפיה במוסיקה עם ילדה בת תשע הסובלת מבעיות נפשיות . אחתום את הפרק במודל שפיתחתי לעבודה אבחונית עם מבוגרים : פרזנטציה מוסיקלית כראי תוך אישי וביךאישי . הפרק החמישי מתרכז במעשה הטיפול עצמו ומתמקד בשלושה נושאים עיקריים : כתיבת שירים ושימוש בשירים קיימים , מוסיקה ודימויים ואלתור כלי וקולי . בפרק השישי אביא שני תיאורי מקרים על מנת להאיר ולהמחיש את הדברים . תיאור המקרה הראשון מביא את סיפורה של שירן בת השש וחצי . שירן סבלה מאלם מרצון , ( elective mutism ) הקשר שלה עם עולם המבוגרים והילדים סביבה היה לקוי ורמת החרדה הייתה גבוהה . תהליך הטיפול וניתוחו מראים כיצד באמצעות טיפול לא מילולי נוצרו בינינו קשר ואמון , רמת החרדה ירדה ושירן החלה לדבר בחדר הטיפול . תיאור המקרה השני הוא של ליזי , בת . 32 הטיפול במוסיקה חושף התעללות מינית שחוותה בילדותה . עיקר הטיפול מתמקד במתן ביטוי לרגשות שהועלו ובעיבוד החוויה באמצעות המוסיקה והמילים . ניתוח התהליך מתבסס על תיאוריות פסיכואנליטיות . הפרק השביעי מיוחד לתיאוריה . כאן אדון בחשיבותה של תיאוריה לתחום התרפיה במוסיקה , ואעסוק בשאלה איזו תיאוריה יכולה לעמוד בבסיס דיסציפלינה : 0 תיאוריה ה"שאולה" מדיסציפלינות אחרות כמו פסיכולוגיה ופסיכותרפיה , או שמא תיאוריה ייחודית לתרפיה במוסיקה , כמו למשל תיאוריה פנומנולוגיה , דהיינו תיאוריה הבאה להאיר את המהויות הקיימות דרך תיאור ההתנסות עצמה — העבודה הקלינית הנעשית בשטח . אסקור מודלים ותיאוריות בתרפיה במוסיקה ואתמקד בתיאוריה של סירס , במודל התודעה של בוני , בתיאוריית שדה המשחק של קני ובמודל הוליסטי שפיתחתי בתרפיה במוסיקה . הפרק השמיני דן בנושא המחקר בתרפיה במוסיקה . אעלה את הצורך במחקר ,

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help