sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יב

על הביקורות שקיבל ספרי אין לי בדרך כלל תלונות כי רובן היו חיוביות . באחרות לא מצאתי שום טענה משכנעת דייה לשנות את עמדותיי היסודיות . רק שני פירושים , הנשמעים לפעמים אפילו מפי אוהדי הספר , הפתיעו אותי : א . שמטרתי הייתה להוכיח שהפסיכואנליזה בתור מדע או שיטת מחשבה היא יהודית במהותה , גישה שדחיתי במילים ברורות בגוף הספר ואין צורך לחזור עליהן . השאלה אם פרויד עצמו חשב שתורתו היא יהודית , או העובדה שהתנועה הפסיכואנליטית הייתה בראשיתה תנועה של יהודים , אלה עניינים אחרים הראויים למחקר נוסף . ב . שבפרק האחרון , ה"מונולוג עם פרויד , " אני חדל להיות היסטוריון . לזה אשיב רק שבמחשבותיהם ובדמיונם היסטוריונים טובים מדברים תכופות עם המתים , אם כי לא בגלוי כפי שעשיתי כאן עם פרויד . המונולוג שלי הוא תכסיס רטורי , ומבחינת תוכנו רק היסטוריון היה יכול לכתוב אותו . לו רציתי יכולתי לכתוב את הפרק הזה בגוף שלישי שגרתי , אבל לי נדמה שזה היה גורע מכוחו . * לבסוף אזכיר רק תגובה אחת למשה של פרויד , וזאת מפני שבשבילי היא הייתה מעניינת , וגם כי הובילה אותי למפגש בלתי צפוי , שהוא משמעותי לגביי עד היום . אני מתכוון לז ' אק דרידה ולספרו a . MI * csncrrT ( פריז , ( 1995 אשר חלק נכבד ממנו דן בספרי . בקצרה , דרידה עשה כדרכו רקונסטרוקציה של הטקסט שנראתה לי מבריקה ואפילו מפתה , ובכל זאת לא יכולתי לקבל את מסקנותיו . התכתבנו , ואחרי זמן מה נפגשנו , ומן הרגע הראשון פרחה בינינו ידידות , וזאת על אף חילוקי הדעות בינינו בקשר לפרויד , שלא זזנו מהם . לא אכנס לפרטים כי הספר שלו פתוח לכל קורא ( הוא קיים גם בתרגום אנגלי בשם , Archive Fever שיקגו , . ( 1996 העיקר , ידידות זו הייתה לי יקרה מאוד , מעל ומעבר לוויכוח בינינו שלא פגע בה כלל . הרבה למדתי מדרידה , הרבה קיבלתי מאישיותו המקסימה . הבנתי דרכו אפילו דברים שכבר ידעתי , אבל הודות לו הם עברו מן הראש אל הלב - ששערי פירוש לא ננעלו אפילו כשהם מנוגדים לכוונת המחבר , ושוויכוח לשם שמים הוא ויכוח למען האמת * רטוריקה וסגנון אינם סתם קישוטים לתוכן ההיסטורי אלא חלק מן ההוכחה ההיסטורית עצמה . ראה על זה את ספרו החשוב של קרלו גינזבורג 20 / , ו / Carlo Ginzburg , History , Rhetoric , and / . ( Hanover-London : Brandeis , I 999 )

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help