sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יג

שנה ויכוח היסטורי עם יעקב הרצוג בשאלת זהותה של היהדות וראה בה מאובן היסטורי , סבר כי בעבר הרחוק היא הייתה חלק מהמערב אבל עתה הדבר כבר אינו נכון . לפי הנטינגטון רוב חוקרי הציביליזציה " בקושי מזכירים אותה " ( עמ י . ( 45 לדבריו , מאז הקמת מדינת ישראל "יש בידי היהודים כל האביזרים האובייקטיביים של ציביליזציה ... אך מה בדבר זהות סובייקטיבית " ? ממקומם בארצות שונות הם מזדהים הזדהות מלאה עם יהדותם ועם ישראל , אבל מגלים גם "הזדהות מלאה עם הציביליזציה שבתוכה הם יושבים " ( שם . ( בחלק מהעולם האיסלאמי היהדות בוודאי נתפשת בציביליזציה בפני עצמה . בבואו להצדיק בדיעבד את זכותה של פקיסטן לייצר נשק גרעיני הסביר זולפיקר עלי בוטו כי גם ישראל מחזיקה בנשק כזה . " לציביליזציות הנוצרית , היהודית וההינדית יש יכולת כזאת , " נימק בוטו את טענתו , "רק הציביליזציה האיסלאמית חסרה אותה , אך מצב זה עמד להשתנות " ( עמ י . ( 432 סוגיה אחרת המתעוררת למקרא ספרו , ואינה נידונה בין דפיו , היא שאלת הסכסוך הישראלי פלסטיני , שהנטינגטון נגע בה על קצה המזלג ואפילו פחות . מלחמת הציביליזציות היא כמעט התנגשות קוסמית , ומעמדם של ישראל והפלסטינים בהתהוותה זניח . לכל היותר זהו סכסוך שיכול להוסיף זרדים לתבערה הכללית בעולם , אבל אין הוא סיבה ממשית הגורמת להתלקחות . ממילא , מציאת הסדר קבע לסכסוך זה אינה מעלה ואינה מורידה דבר באשר לנסיבות המהותיות שבגללן נעה האנושות לעבר התנגשות קרחונים במלחמת תרבויות . העימות הישראלי פלסטיני נגרר ונגרף כנקודה זעירה בתוך תנועות ענק של כדור אש , ושני העמים העוינים ממוקמים בקו תפר שאין גרוע ממנו , עד שקשה לומר שהם אדונים לגורלם . להמשך הסכסוך הישראלי פלסטיני או לסיומו יש השפעה מעטה במלחמת התרבויות המתרגשת על האנושות , אם כי נעשה בו שימוש תעמולתי ניכר . בהתנהלותו הוא מהווה מבחינה מעשית וכרונולוגית

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help