sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

רביעית , השתתנו את רעיונותינו על יסודות מוצקים של המחקר בתחום מדעי החברה , עם הפניות בסוף הספר לאלה המעוניינים להעמיק יותר בתחום . כיצד הספר מאורגן הספר מתחיל בפרק 1 בהגדרת המטרה . מה פירוש להשתמש בשכנוע כדי " למכור רעיון ? " איננו מדברים על מכירת מכונית או שיווק לקהל המונים . במפגשים שבהם נדון בספר זה , הצד השני מקשיב והרעיונות הם בעלי משקל . כדי להצליח במצבים כאלה , עליך להיות משכנע , לא חלקלק . פרק זה מציג ומסכם את תהליך השכנוע האסטרטגי בן ארבעת הצעדים . פרק 2 מסייע לך לראות אילו מיומנויות וכישורי שכנוע אתה מביא עמך אל השולחן . מחקר נרחב מגלה כי בלי קשר לעמדותיהם , אנשים הניגשים לפתור בעיות נשענים על שישה ערוצי השפעה עיקריים – סמכות , רציונליות , חזון , יחסים , אינטרסים ופוליטיקה . רוב האנשים , בבואם למפגשי השפעה חשובים , משלבים יחד כמה ערוצים כאלה . עוזר מנהלי , לדוגמה , אשר נדרש לאכוף נהלים ודרישות הקשורות לניהול הניירת במשרד , עשוי להשתמש בשילוב של סמכות ומיומנויות של קשרים בבואו לממש את אחריותו . זה מוליך אותנו לאחת הנקודות המרכזיות בפרק : 2 אנו סבורים כי רוב האנשים נוטים להישען על כמה ערוצי שכנוע מועדפים , וכי המודעות אילו מהם הם מעדיפים יכולה להיות להם לעזר רב . כלי ההערכה העצמית הראשון שלנו , סקר ששת הערוצים , המוצג בנספח א , יסייע לך לבחון באילו מן הערוצים אתה נאלץ להשתמש בשכיחות גבוהה בעבודה ובאיזה מן השישה היית מעדיף להשתמש , אילו ניתנה לך הבחירה בנושא . נוסף על כך , לאנשים יש סגנונות שונים שבהם הם משתמשים בששת ערוצי השכנוע הללו , כפי שמוזיקאים שונים מנגנים אותם צלילים בדגשים שונים . במצבים חברתיים , האם אתה נוטה להיות בוטה וגס או מכונס ומהורהר ? האם אתה דובר ראשון ומוביל את הדיון , או שאתה מעדיף לשמוע את האחרים ורק אחר כך לבטא בשקט את דעותיך ? כאשר אתה נכנס לתוך חדר מלא בזרים , מהי מחשבתך הראשונה : " האנשים האלה – מי הם רוצים שאני אהיה " ? או " כיצד אוכל להעביר לאנשים אלה מי אני " ? כלי האבחון השני שלנו , ״הערכת סגנונות השכנוע״ , המוצג בנספח ב , יסייע לך לברר איזה מחמישה תפקידי השפעה שונים אתה מעדיף : הבולדוזר ( אדם דעתן המביע את דעותיו בלי הרבה התחשבות בקהל , ( המפקד ( בעל גישה מרוכזת בעצמו

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help