sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

בתה ובת לווייתה של ונוס , אלת האהבה . אתה משכנע אחרים שאתה אוהב אותם בכך שאתה מפגין אכפתיות עמוקה לצורכיהם , לתחומי העניין שלהם . אתה מראה בצורה מיוחדת , אישית , שאתה " קולט" מי הם , כמה הם מיוחדים ומדוע המיוחדות שלהם מושכת אותך . אך שכנוע חובק בתוכו משמעות כללית יותר של " חיפוש תמיכה ואהדה . " שכנוע כולל , אפוא , התמקדות באחרים , באנשים שאותם אנו משכנעים . ספרי הניהול הטובים מדגישים ערך זה . החמישי מתוך שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד ( הוצאת אור עם ) בספר שכתב סטיבן קובי הוא : " נסה תחילה להבין , ורק אחר כך תוכל להיות מובן " . קובי טוען כי הבנת קהל היעד שלך מגדילה את הסיכוי להיות מובן על ידו . וכפי שציינו כבר , בספר עכשיו גלה את חוזקותיך ( ראה אור בהוצאת " מטר , ( " משתמשים המחברים במילה שכנוע כדי לתאר אחד מ 34 " נושאים" של אישיות , שבהם אנשים עושים שימוש כדי להצליח בעבודתם . הם מגדיריםשכנוע ככישרון מיוחד ליצור בקלות קשר בין אישי מהיר עם זרים על ידי מציאת " תחום של עניין משותף כלשהו , כך שתוכל להתחיל שיחה . " הגדרתם צרה יותר מזו שלנו , אך מורה על אותו כיוון . כל זה נשמע טוב ויפה . אך מהי " אמנות" השכנוע ? האמנות מתבטאת בהשגת איזון , כל אימת שאתה משכנע , בין מה שאנו מכנים " אוריינטציה עצמית , " כלומר שאתה מכוון לעצמך , גישה המדגישה את אמינותך , את נקודת מבטך ואת מחויבותך , לבין " אוריינטציה לאחר" המתמקדת בצורכי קהלך , בתפישותיו וברגשותיו . מצד אחד יש לך את המאוויים ונקודות המבט שלך . מצד שני הקהל עלול שלא לשמוע אותך , אלא אם כן אתה מדבר במונחים שהוא יכול להבין ובדרכים שהופכות את המסר שלך למושך . כיצד לאזן בין הצורך שלך להיות אותנטי לבין הצורך של הקהל שלך לקבל מסר " תפור לפי מידה ? " שתי בעיות מקשות השגת איזון זה , במיוחד בסביבה ארגונית . הראשונה היא הקרבה . לעתים קרובות אנשים מכירים אישית את אלה אשר איתם הם עובדים ( ולפעמים הם אף עוינים אותם . ( היכרות כזו מהווה כר פורה לפיתוח הרגלים עצלים בכל הנוגע לשכנוע . הבעיה השנייה היא פורמליות . האנשים נופלים למלכודת המחשבה שכל מה שהם צריכים לדעת על האנשים שאותם הם מנסים לשכנע הוא מהו תפקידם . הם שוכחים כי השכנוע נוגע באישיות , לא רק בתפקיד בארגון . עקב הנחות שגויות אלה נוקטים מוכרי רעיונות צעדים חסרי זהירות , וחוסר זהירות זה הוא שמסבך אותם בצרות , בדרך כלל . * במקור : " self oriented" לעומת " other oriented" ( המתרגם . (

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help