sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

מבוא : לאור הדברים א י ה ל ו ר י א התערוכה " Luma " פותחת סדרה של תערוכות נושא , המשקפות את עניינו המובהק של מכון שפילמן לצילום ( The SIP ) בחקירת מרחבי מדיום הצילום - נדבך נוסף במכלול פעולותיו של המכון , הנוטלות חלק בשיח התיאורטי וההיסטורי העוסק בצילום , על כל היבטיו . שתי התערוכות הראשונות במכון תוקדשנה לביסוס והעמקת ההבנה של פרספקטיבה היסטורית . נקודת המוצא הקונצפטואלית לתערוכות אלה היא בחינת המהלכים שבאמצעותם התרחק הצילום מגישות מסורתיות שראו בו כלי ייצוג גרידא , הלוכד באופן ישיר מושאים ממשיים בעולם , ויצא אל גילוי אופני פעולה אחרים בשדה האמנות , תוך בחינה מחדש של פרקטיקות הייצור שלו . בתוך כך , ביסס הצילום דיאלוג מורכב עם סוגיות אמנותיות , אסתטיות , אתיות , פוליטיות ותרבותיות . ההתבוננות במהלכים הללו תיעשה על רקע מגמות מתולדות הצילום - ביניהן " הראייה החדשה" , ( New Vision ) צילום סוריאליסטי וצילום של פיסול - תוך בחינת מושגי יסוד בשיח התיאורטי . בהמשך הדרך , תבקש תוכנית התערוכות במכון להרחיב את הדיון בצילום באמצעות הצגת הצלבות בין " אז" ל"עכשיו" ובין תצוגת עבודות צילום מאוסף מכון שפילמן ומחוצה לו . התערוכה מתמקדת במגמת " הראייה החדשה" ומציעה היכרות מקרוב עם הדיון הצורני והתוכני במדיום הצילום , שסחף את אמני הצילום האוונגרדיים בתקופה שבין שתי מלחמות העולם . היא חלק מגל בינלאומי של התעניינות בתופעת " הראייה החדשה" ואמניה , שמעידה עליה שורה של תערוכות המוצגות בימים אלו ברחבי העולם , ביניהן " עיצובן של ראיות חדשות : צילום , קולנוע , אלבומי צילום , " שנפתחה באפריל השנה במוזיאון לאמנות מודרנית , ניו-יורק ; תערוכה בז-ה'דה-פום , פריז , המתמקדת בעבודתה של ברניס אבוט , ( Abbott ) בפברואר-אפריל ; 2012 ופתיחת מוזיאון ומרכז תרבות על שם ג'ורג' קפש ( Kepes ) בעיר אגר , הונגריה , במרץ . 2012 מה מציעה לנו ה"ראייה החדשה" כעת , בתקופה של שיח משברי והצפה של הדימוי המצולם , שעושה אותה רלוונטית לנו ? דומה שההתבוננות בתצלומי " הראייה החדשה" איננה רק מפגש עם אחד מרגעי הראשית של הצילום ; היא מציעה נקודת מוצא לדיון במדיום עצמו . העבודות בתערוכה משקפות עיסוק ארס-פואטי של הצלמים בצילום - כלומר , חקירה של מדיום הצילום ודיבור עליו באמצעות אמצעיו שלו . על כך מצביע גם שם התערוכה : מקור המונח - Luma מונח טכני שמתייחס למידת בהירותו או כהותו של מידע חזותי המוקרן על מסך הטלוויזיה או צג המחשב - במילה הלטינית לאור , ( lumen ) שבאמצעותו מתחולל התהליך הצילומי . האור הוא ציר מרכזי בתערוכה . זהו תחום עניין הנוכח במרבית העבודות המוצגות ומחבר ביניהן . אבי מגמת " הראייה החדשה" לסלו מוהולי-נאג' , ( Moholy–Nagy ) כמו גם עמיתיו ג'ורג' קפש ונתן לרנר , Lerner ) ר' ערך קטלוגי עמ' , ( 60 כתבו רבות על האור ועל המשמעות האינסטרומנטלית שלו בכינונה הפיזי והמטפיזי של עבודת האמנות . האור 1 David Campany , Art and photography ( London : Phaidon , 2003 ) . 2 Gy › rgy Kepes , Language of Vision ( Chicago , IL : Paul Theobald , 1944 ) , p . 134 . 3 L › szl › Moholy–Nagy , "In Defense of 'Abstract' Art , " The Journal of Aesthetics and Art Criticism , vol . 4 , no . 2 , 1945 , pp . 74–76 . 4 רצף הדימויים של מוהולי-נאג' מופיע בסרט המוגמר שעה , 7 דקות 22-ו שניות מתחילתו . ר' http : // www . youtube . com / watch ? v = IqGE 21 KqQO 0 5 חוקרת הקולנוע ליסה פונטקורבו ( Pontecorvo ) גילתה קטעים אלו , ארבעה סרטי מ"מ 35 באורך של 20-כ שניות כל אחד , בעת שערכה מחקר לקראת סרט דוקומנטרי על מוהולי-נאג . ' Christopher Frayling , Things to Come ( London : BFI Publishing , 1995 ) , p . 73 .

מכון שפילמן לצילום


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help