sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

בכל שלבי המתקר יש שילוב בין מיומנויות קריאה וכתיבה . בשלב התכנון באה לידי ביטוי הבנת הנקרא , ואילו בשלב הגשת הצעת המחקר ודו"ח מחקר באה לידי ביטוי ההבעה בכתב . לכן השתדלתי לתת מבוא קצר של הבנת הנקרא בחלק הדן על תהליך המחקר , ומבוא קצר על הבעה בכתב בחלק העוסק בכתיבה מדעית . מבנה הספר : הספר בנוי משלושה חלקים עיקריים הנעים מהכללי והמופשט לעבר הספציפי והקונקרטי : א ) מודל בקבלת החלטות ופתרון בעיות . המודל מהווה אסטרטגיית-על לכל התהליכים והתוצרים , ומאפשר העברה חיובית לתחום המחקר . ב ) הבנת תהליך המחקר כמקרה פרטי ישומי של מודל קבלת החלטות . חלק זה מבטא את השלבים הפנימיים והתהליכים ( תכנון וביצוע ) אותם עובר החוקר ואשר אינם חשופים לקורא . ג ) דרכי כתיבה מחקרית של הצעת מחקר ודו"ח מחקר . חלק זה מוביל את החוקר צעד צעד בשלבים הטכניים והמעשיים של הכתיבה הסופית המיועדת לקורא . " חלונות ; " בספר משולבים שני סוגים של "חלונות . " החלונות הבהירים , מיועדים להבליט דברים חשובים תוך כדי הקריאה . החלונות בעלי הרקע הכהה מיועדים ליציאה זמנית מהקריאה השוטפת לצורך התרעננות בתחומים מעניינים המשיקים לתחומי המחקר . הערה : התלבטתי האם לכתוב בלשון זכר ונקבה . למרות שברור לי כי רוב הקוראים יה > ו קוראות נאלצתי עקב הוראות הלשונאים להשתמש בלשון זכר . עם קוראותי הסליחה . תודות : בילקוט שמעוני משלי ג' תתקל'ד כתוב : 'עץ חיים היא למחזיקים בה . ' אמר ר' נחמן בר' יצחק : למה נמשלו דברי תורה לעץ ? לומר לך , מה עץ קטן מדליק את הגדול , אף תלמידי חכמים קטנים מחדדין את הגדולים . והיינו דאמר ר' חנינא , הרבה למדתי מרבותי ומחברי יותר מהם , ומתלמידי יותר מכולם . " ספר זה התאפשר עקב הסבלנות הרבה של הסטודנטים שלי לגחמותי המחקריות . מתלמידי הסבלנים והאהובים למדתי את המיטב , והספר מוקדש להם ולאלה שיבואו אחריהם אשר יגדילו ויאדירו . וכמו שאמר רב יוסי בר חוני : "בכל אדם מתקנא , חוץ מבנו ותלמידו " ( תלמוד בבלי , סנהדרין קה' ב . (

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help