sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

דברי פתיחה ראשיתו של ספר זה בהרצאותי בקורס המבוא לשיטות מחקו בחוג , לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה בטנים תשל - ד" תשל" ו . ב משך שנים אלה הוברר לי הצורך בספר לימוד בסיסי , שיעסוק נש'טוח לאיסוף נתונים חברתיים ו אשר יתייחס לא לטכניקות השונות של איסוף נתונים , אלא לשיקולי החוקר בבואו לבחור דיניהן . מרבית סחרי הלימוז הדנים בנושא מסתפקים בהצבת השיטות השונות לאיסוף נתונים , בעוד שספו זה משווה ביו טכניקה אחת לשניה . נקודת המוצא , שממנה מהחיל הדיון בנושא , היא מסגרת החשיבה המדעית . בחלקו הראשון של הספר מוצגים יסודותיה של הגישה המדעית , תוך התייחסות להיבטים המיוחדים למדעי החברה . החלק השני דן בשיטות העיקריות לאיסוף נתונים במדעי החברה : תצפית , תצפית משתתפת , סקר ושימוש בנתונים קיימים - וזאת לאור האמור בחלק הראשון . גישתי היא השוואתית ביסודה ומבוססת על האמונה , שלפני החוקר איננה עומדת רק דרך אחת לבצוע המחקר , אלא קיימות דרכים אפשריות שונות , שלכל אחה מהן יתרונות וחסרונות . החוקר חייב , איפוא , בבל שלב בעבודתו לבחור בשיטה מסויימת , להרוויח ממעלותיה ולשלם את מחיר מ גרעותיה . במהלך הדיון בשיל 1 ות השונות מודגשת העובדה , שאיסוף נתונים ב מדעי החברה תינו פעולה חברתית , ונעשה נסיון ליישם בנושא זה את המידע הקיים על אינטראקציה חברתית . גישה זו מושפעת מאוד מעבודות כגון אלה של רוזנטל ושל פרידמן , * שהצביעו על היבטיו החברתיים של הניסוי הפסיכולוגי . מחובתי הנעימה להודות לעמיתי , אשר קראו את טיוטות הספר , תרמו מ הערותיהם המועילות ועודדוני בכתיבה : גבי וימן , רחל כץ , ברוך נבו , דוד נבון , אופירה סליקטר , גדעון פישמן , עדנה קימן , דבורה קלקין * מקורותיהם של ספרים או מאמרים , הנזכרים במהלך הספר , מובאים בנספח אי .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help