sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

m 1 p " 3 n xinraj ri-ppo - Kisn A לנגד עיניה של הביקורת העברית הענפה , שנכתבה על מכלול יצירתו של אברמוביץ , ' ועל יצירותיו הארוכות בפרט , עמדו זיאנרים ספרותים אירופאיים , שצורתם קבועה ומוגדרת . בדיקת יסודות המבנה של הרומאנים במכלול יצירת אברמוביץ , ' שהחלה בשנות 80-ה של המאה הקודמת ונמשכה עד שנות 40-ה של המאה הנוכחית , נערכה בביקורת העברית מתוך התאמתם לזיאנרים אלה . מודל הרומאן , שעמד נוכח עיניה של ביקורת זו , היה שונה לחלוטין מן הרומאן של אברמוביץ . ' כך התפתחה מסורת בביקורת העברית , שעיקרה היתה הדגשת אי-יכולתו או אי-רצונו של אברמוביץ' לעמוד בדרישות זיאנר הרומאן . ' נראה כי את מכלול טענות המבקרים בנושא זה סיכם סיכום מקיף י . קלוזנר במסתו על אברמוביץ , ' שעיקרה פיתוח הטיעונים שהעלה לראשונה ב"ספרותנו , " "השלח" זי תרס . ( א ) א" כך טוען קלוזנר - "על צד האמת אין מנדלי מוכר-ספרים לא מספר ולא רומאניסטן במובן האירופאי הרגיל של מלות לועזיות אלו . אינו מספר במובן הרגיל , שהרי התרכך של סיפוריו , - הוא פשוט ובלתי-מורכב ואין הוא מושך את הלב לכשעצמו . אין דינאמיקה בסיפוריו : אין בהם תנועה חזקה וסוערת ואין פעולה הולכת ונמשכת בקצב מהיר . ובודאי אין מנדלי רומאניסטן : היריעה שעליה מתרקם הרומאן בעיקרו - סכסוך אהבים - היא קצרה מאד ביסיפורי האהבים' שלו ואינה תופסת אלא מקום מועט אף בסיפוריו הגדולים , ומנדלי אף לא יצר טפוסים שלמים ומסויימים של בני-אדם - - - הטפוסים שלו אינם חברותיים-קיבוציים ואינם מסמנים אלא מין או סוג מיוחד של בני-אדם בעלי תכונות עממיות משותפות לכולם . ואת החיים הפנימיים של הטפוסים המתוארים

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help