sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

התלמיד כמו שהוא , ללא הערכה . n 7 u 1 D 7 e / שת 7 צורות לקשירת הקשר : האחת - התייחסות של כבוד כלפי התלמיד . על המורה להאמין בכוחו של התלמיד להתמודד עם הבעיות , גם אם טרם הגיע להישגים המצופים . ליחס זה של כבוד זקוק בעיקר התלמיד המבוגר יותר ( החל מכתה וי - זי , ( החש עצמו לעיתים קרובות מושפל ומנודה בגלל כשלונו הלימודי . והשניה - התייחסות לבבית וטיפוח קירבה נפשית , להם זקוק בעיקר התלמיד היותר צעיר . בכל יצירת קשר יש לשמור תמיד על שתי צורות התייחסות , אך כאמור - יהיה הדגש שונה אצל התלמיד המבוגר והצעיר . תמיד תהיה זו התייחסות אינדיווידואלית ועידוד אישי בלתי פוסק . לדעתו של הרינג , ( 36 ) לא יווצר קשר זה בלי מעורבות א ישית של המורה . שאלת המעורבות האישית של המורה שנוייה במחלוקת , הן מבחינת עצם הגדרתה והן מבחינת הכמות המותרת של מעורבות רגשית . ( 48 ) נראה שאין להפריז בסכנתה , ני ההתמקדות בחומר הלימוד הדידקטי תורמת לאיזון הקשר הרגשי ולאובייקטיביזציה של היחסים . מאידך , מהווה עצם הקשר הזה מוטיבציה ראשונה לתלמיד בהת נסות הלימודית המחודשת , אחרי נשלונות חוזרים ונשנים . ( 18 ) התלמיד מתחיל ללמוד מחדש למען המורה , עד אשר יהיה מוכן להאמין בכוחות עצמו ויהיה מסוגל להתמודדות יותר עצמאית עם חומר הלימודים . כלומר : בכל יצירת קשר טיפולי , חייב המטפל לזכור שיהיה עליו לפעול בשלב מסויים למען ניתוק הקשר - בתבונה , בזהירות ובהדרגתיות והעמדתו על קשר רגיל שבין מורה לתלמיד . ב . הבניית המציאות הכתה הרגילה , "כתת האם , " מהווה מציאות מאיימת לתלמיד הנכשל , בה עליו להתמודד עם תלמידים מצליחים . על רקע זה בולט עוד יותר כשלונו הן בעיני מורה הכתה , הן בעיני חבריו לכתה והן בעיניו שלו . סיכויי הצלחתו קטנים ביותר והוא חשוף ללא הרף להערות מ עליבות ולציונים נמוכים .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help