sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

ב . לעיתים , אין אפשרות להקים מסגרות נפרדות לתלמידים הנזקקים להן , מפאת מספרם המועט בבית הספר , או מפאת קשיים תקציביים . . A יש ולעיתים נעזרים , בהצלחה , באותה שיטה או באותה גישה במסגרות עזר שונות , ומאידך - יש צורך לעיתים בשיטות ובגישות שונות לחלוטין באותה מסגרת עצמה . ד . בעיותיהם של התלמידים הן בדרך כלל מורכבות , וכלי האבחון אשר בידינו אינם מוחלטים . יתרה מזו : אישיות הילד מתפתחת בד-בבד עם הליקוי הספציפי שלה ( 24 ) בדרך של השפעת גומלין מתמדת בין הליקוי לבין התכונות המרכיבות את אישיותו האינדיבידואלית של התלמיד . על כן יתכן , שאותה בעית יסוד עצמה מתגלה בצורות שונות אצל תלמידים שונים . ( 9 ) ההוראה המתקנת היא , איפוא , הוראה המכוונת כולה אל הפרט . מלבד הקניית המקצוע , מטרתה לתקן או למעט במידת האפשר את הליקוי , או את החסך שממנו טובל התלמיד , כדי שיוכל להתפתח לאישיות בעלת ערך עצמי בחברה . בהוראה מתקנת משולבות שתי מערכות יסוד : מערכת עקרונות טיפוליים ומערכת עקרונות דידקטיים . חלוקה זו היא מתודית מעיקרה , שכן מפאת הדדי ותם משלימים התחומים הטיפוליים והדידקטיים אלה את אלה . העקרונות הטיפוליים א . יצירת קשר בין המורה לבין התלמיד קשר זה מהווה יסוד בכל הוראה מתקנת . עליו להיות דו-סטרי : מן המורה אל התלמיד ומן התלמיד אל המורה . לעיתים קרובות המורה הוא היוזם ביצירת קשר זה , כי תלמיד שנכשל בבית הספר במקצוע לימוד אחד או יותר , הוא לרוב מסוייג , חסר ביטחון , חסר אימון ומלא חשדות כלפי האדם-המורה החדש וכלפי הנסיון החדש של ל ימוד החומר . קשר זה צריך שיהיה מבוטק על קבלת

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help