sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

א . מהי הוראה מתקנת v חוקרים המזהים את ההוראה המתקנת עם הוראה רגילה - טובה יותר . ( 17 ) מטרתה להביא את התלמיד לידי שליטה טובה יותר במקצוע מסויים , שימוש פונקציונלי בחומר הנלמד והשתלבות נעדרת חרדה במערכת הפעילויות של בני כתתו . ואמנם , קיימת חפיפה רבה בשיטות ובגישות השונות של ההוראה המתקנת וההוראה הרגילה . אך לעומתם , רבים האספקטים אשר אינם מודגשים בהכרח בהוראה רגילה , בעוד שלגבי הוראה מתקנת הם מהווים עקרונות יסוד . שכן , עניינה של ההוראה המתקנת בתלמידים אשר נכשלו בעבר באחד משלבי הלימוד , או עוד קודם - בשלבי המוכנות ללמידה ולהם , בדרך כלל , מיועדת ההוראה (*) המתקנת . ההוראה המתקנת מסתעפת לכמה תחומים : הוראה משקמת , הוראה טיפולית , הוראה מסייעת וכוי . כל אחד מן התחומים האלה מציין מסגרת עזר מוגדרת , בה מועדפת שיטת לימוד מסויימת , על פי הצורך הייחודי של הבעיה העומדת לטיפול . למשל : הוראה משקמת - לתלמידים טעוני טיפוח ; הוראה טיפולית - לתלמידים בעלי הפרעות נפשיות , הוראה מקדמת - לתלמידים הסובלים מפיגור שכלי ; הוראה מסייעת - מכוונת לרוב לתלמידים הסובלים מקושי ספציפי באחד ממקצועות היסוד : קריאה וחשבון . אך אין הבחנה זו מוחלטת בגלל סיבות אחדות : א . גם מסגרת עזר , אפילו נועדה לטפל בבעיות מוגדרות , תהיה מושפעת מכלל אוכלוסית בית-הספר , מצרכיו הספציפיים , ומאישיות המורה להוראה מתקנת , (*) שיטות מיוחדות , המותאמות מלכתחילה לסוגים שונים של חריגות , יתוארו בספר נפרד , שיופיע אי"ה לקראת תשל . ט"

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help