sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

הקדמה ההוראה המתקנת היא חלק בלתי נפרד מן העבודה החינוכית הכוללת , הנעשית במסגרות השונות של החינוך המיוחד . עיקריה הם ( 1 ) : התייחסות אל הילד כפרט , בהתאם לבעיותיו הלימודיות המיוחדות ; ( 2 ) הצגת חומר הלימוד המתקן על פי שיטות וגישות שונות , כשהן מותאמות לילד המיוחד . ספר זה עוסק בעיקרו בניתוח חומר הלימוד והדרכים הדידקטיות השונות אשר קיימות בהוראה מתקנת של קריאה וכתיבה . ייחודו של הספר במספר היבטים : ( ו ) לראשונה מופיע בעברית חומר מרוכז הדן בנושא ההוראה המתקנת . ( 2 ) התייחסות מיוחדת ניתנת לדרכי ההוראה המתקנת בלימוד הלשון הכתובה עברית ; שכן השיטות המקובלות בהוראה מתקנת בשפות זרות , אינן ניתנות תמיד להעברה ישירה אל השפה העברית . ( 3 ) לראשונה נבדקות השיטות השונות , המצויות בהקניית השפה הכתובה עברית , על פי קריטריונים מוסכמים של ההוראה המתקנת . כאמור , גישת ה יסוד בדרך הוראה זו היא ראיית הילד כפרט . אין גישה זו משלימה עם התייחסות אל הקושי או הליקוי כגורם נפרד אלא מתנה את הבנת הליקויים בלימוד הרקע של האישיות כולה . ההנחה היא , שככל שהחומר הדידקטי והדרכים המתקנות , יהיו ברורים ומובנים יותר למורה , י וכל לרכז טוב יותר את הסתכלותו בילד הלומד- יהיה ער יותר לראות את בעי ותיו , לבחון תגובותיו בעת השיעור ולאור כל זה לתכנן את הצעדים המתאימים להמשך לימודיו והתקדמותו . יעודו של ספר זה להיות כלי עזר בידי מורים בכירים ויועצים במגמת החינוך המיוחד , בידי סטודנטים ותלמידים באוניברסיטאות ובסמינרים . מטרתו לספק בסיס ראשוני להוראה מתקנת , לעורר מודעות למורכבות הבעיה ולהביא

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help