sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:י

בעיות ( 3 ) , ( 2 ) , ( ו ) הן בעיות אמידה ( הערכה , ( בהן אנו מתבקשים לאמוד / להעריך ערכו של גודל מסויים באוכלוסיה על סמך נתוני מדגם הנלקח ממנה . הבעיות ( 6 ) , ( 5 ) , ( 4 ) להלן , הן בעיות הקשורות בהסקה סטטיסטית , שעניינה , הסקת מסקנות מסוג מסוייס בדבר אוכלוסיות על סמך מדגם הנלקח מהן . ( M בית חרושת לנורות משווק סחורה מסוג אי ומסוג בי . סוג אי מכיל 2 % סחורה פגומה וסוג בי 10 % סחורה פגומה . סוחר מסויים מחזיק בחנותו רק סחורה מסוג אי . לאחרונה קיבל הסוחר משלוח של 10 , 000 נורות אשר סיווגו לא צויין . מאחר והסוחר יודע כי בית החרושת נוהג לשלוח לו סחורה סוג אי הוא מניח כי גם משלוח זה הוא מסוג אי , אך כדי למנוע פגיעה בשמו הטוב , הוא מחליט , ליתר ביטחון , לבדוק את הנורות . מאחר ואינו יכול לבדוק את כולן הוא בותר מדגם מקרי של 100 נורות ומוצא כי 6 מהן "שרופות . " מה תהיה מסקנתו ? ( 5 ) ידוע כי הכנסתם הממוצעת של תלמידי אוניברסיטה "תואר-לי" הוא 1 4 , 800 לחודש . תלמידי אוניברסיטה זו גורסים כי מגיעה להם הנחה בשכר הלימוד כיוון שהכנסתם הממוצעת קטנה מזו של עמיתיהם באוניברסיטת "דעת . " בדי לבדוק את טענתם , נלקח מדגם מקרי של 200 מבין 15 , 000 תלמידי "דעת" ו נמצא כי הכנסתם החודשית הממוצעת של 200 נבחרי המדגם היתה 5 , 000 לי בחודש . האם תוכל להסיק מכך על צדקה טענתם של תלמידי "תואר-לי" ? ( 6 ) . בשדות המושקים בשיטה קונבנציונלית עומד יבול הארשופים על ממוצע של ג"ק 2 , 500 לדונם . יצרני טפטפות טוענים כ השקאת השדות בטפטוף תגדיל את יבול הארשופים . מאחר והוצאת התקנת הטפטפות גבוהה , מעוניינים החקלאים לבדוק אם אכן תגביר התקנתם את היבול . לשם בדיקת העניין בוחרים החקלאים , באופן מקרי , 5 חלקות שדה בנות דונם כל אחת , מתקינים בהן טפטפות , ומגדלים בהן ארשופים . בסוף העונה מסתבר , כי 5 החלקות המטופטפות הניבו יבול ממוצע של ג"ק 2 , 700 לדונם . האם ביתן להסיק מכך כי אם הותקנה טפטפות בכל השדות יעלה הדבר את יבול הארשופים ? ( האם לא יתכן כי גם אם היבול הממוצע בשאר ללא שינוי אפשרי כי ב 5 - חלקות שנבחרות מקרית יהיה היבול הממוצע ג"ק 2 , 700 לדונם . (?

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help