sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ט

בספר זה נדון בנושאי האמידה וההסקה הסטטיסטית . כדי להמחיש את סוג הבעיות בהן נעסוק נפתח במספר דוגמאות . ( ו ) ביום הבחירות , מעוניין "קול ישראל , " למסור למאזיניו תחזית בדבר אחוז הקולות שניתנו למפלגת השלטון עוד בטרם תתפרסמנה התוצאות הרשמיות . לשם כך מציב קול ישראל , קלפי נוסף במספר מקומות יישוב בו מתבקשים הבוחרים לחזור על הצבעתם . נניח כי באופן זה קיבל "קול ישראל" מידע על אופן הצבעתם . של 5 , 000 איש מבין כמיליון בעלי זכות בחירה ומצא כי 5 , 000 - מ 37 % הבוחרים הצביעו בעד מפלגת השלטון . כיצד י וכל להעזר בכך להערכת אחוז המצביעים למפלגת השלטון בקרב כלל הבוחרים ? ( 2 ) סוחר מקבל משלוח של 20 , 000 אוטמי שמן וברצונו לאמוד את מספר האוטמים הפגומים שבמשלוח . מאחר ובדיקת אוטם שמן כרוכה בהתקנתו ליד ציר שבכלי קיבול המכיל שמן , הרי אוטם שנבדק , ואפילו נמצא תקין , לא ניתן למכירה . לפיכך , אין באפשרותו של הסוחר לבדוק את כל האוטמים והוא מסתפק בבחירת מדגם מקרי של 50 אוטמים ובדיקתם . הסוחר מצא כי 5 מבין 50 האוטמים שנבדקו פג ומים , מה יוכל להסיק מכך על מספר האוטמים הפגומים במשלוח כולו ? ( 3 ) אוניברסיטת "דעת" מעוניינת לדעת מהי ההכנסה הממוצעת של 15 , 000 תלמידיה . מאחר ואין באפשרותה לראיין את כל התלמידים ולבדוק את מהימנות תש ובותיהם היא בוחרת מדגם מקרי של 200 תלמידים ומוצאת כי הכנסתם הממוצעת היא 5 , 000 לי בחודש . כיצד תוכל האוניברסיטה להעזר במידע זה כדי להעריך את הכנסתם הממוצעת של כלל תלמידיה ?

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help