sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ט

ב' ד -1 11 ז בו יותר ויותר אנו נתקלים בחיי יום-יום במושגים הלקוחים משפת הסטטיסטיקה מחד , ובצורך להשתמש בשיטות סטטיסטיות למחקר ולקביעת שיטות עבודה מאידך . מטרתו של ספר זה להקנות מושגי יסוד בסטטיסטיקה והבנה של הטכניקות והשיטות הנהוגות במקצוע זה . מתוך נסיוני בהוראת מקצוע המבוא לסטטיסטיקה לתלמידים בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל-אביב , הגעתי למסקנה כי השיטה הנהוגה בספרו של דוד בלקוול "יסודות בסטטיסטיקה" יפה להסברת הרקע ההסתברותי של הסטטיסטיקה , אולם אין כל ספר המיישם שיטה זו לשימושים בסטטיסטיקה להם אנו נדרשים , ואני מנסה לעשות זאת בספר זה . הספר מיועד לקורא שאין לו כל ידע קודם בסטטיסטיקה . הוא מתחיל בנושאים בסיסיים ביותר , כעריכת טבלאות , תיאורן באופן גראפי וחישוב ממוצע , ומסיים בשיטות אמידה ובדיקת השערות סטטיסטיות . הספר נכתב כך שהקורא יוכל ללמוד ממנו בעצמו , והוא רצוף הרבה דוגמאות ותרגילים . השתדלתי לענות מראש על אותן שאלות , שלפי נסיוני עשויות להתעורר אצל הקורא העושה צעדים ראשונים בשטח זה . רמת המתימטיקה הנדרשת להבנת הספר אינה גבוהה . על הקורא להתמצא בפעולות חיבור וכפל , בשברים פשוטים ועשרוניים , הצבת נוסחאות פשוטות , סימון נקודות ושירטוט עקומות פשוטות במערכת צירים . הוכחות הדורשות שליטה טובה יותר במתימטיקה , מובאות בנספחים , או ניתנות לקריאה באחד הספרים הנזכרים בסוף הספר . מידע נוסף שאינו חיו : / י להבנת החומר השוטף , או הסבר ברמה מתקדמת מעט , מובא באותיות קטנות בגוף הספר . תרגילי חזרה המסומנים ב , * - קשים מן התרגילים האחרים . ( פתרונות לתרגילים נמצאים בסוף כרך בי . ( הספר בנוי כיחידה אחת , ו דברים המובאים בפרק מסויים מבוססים על החומר שהובא בפרקים שקדמו לו . כיוון שלעיתים אין הקורא מעוניין בנושאי הרגרסיה והמיתאם בקורס בסיסי ראשון בסטטיסטיקה ניתן לפסוח על נושא זה בלי לפגום ברציפותו של החומר . כדי לעשות זאת , יש לפסוח על אותו חלק בפרק 6 ( ב , ( הדן בשונות כבתוחלת הפסד , וכן על פרק 7 ( ערך של תחזית ) ופרק 8 ( מיתאם , ( ולעבור מחלקו הראשון של פרק 6 אל פרק 9 הדן באי-תלות .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help