sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:117

נסכם , איפוא , את עיקרי הנקודות ששוחחנו עליהם עד כה : . 1 אנו נוהגים לשאול אודות מטרות בהקשרים בהם אנו קבורים שזה חשוב שבני-אדם יגדירו באופן יותר ספציפי ומדויק את מה שהם עושים או מנסים לעשות . אנו בעצם מבקשים תשובה לשאלה מה בדיוק הם מ נסים לעשות . הדרישה למטרות בחינוך כוונתה , אם כן , לבקש מן המורים לבדוק את מה שהם עושים , להבהיר את הקשר בין הפעולה לבין הכוונה ולתרגם או לפרט את הפעולה במו נחים ספציפיים יותר . . 2 מטרות מצביעות על ריכוז והתאמצות לקראת השגת משימה שאיננה כה מוחשית או בהישג יד . ה מטרות הן מטבען רחוקות ו גלומה בהן מידה של קו >» ומבוכה , ולפיכך יסוד של התכוונות וריכוז שתכליתו הסרת המבוכה והתווית דרך לפעולה . המטרות מאפשרות למורה לקבוע סולם של סדר עדיפויות , ובאופן זה לרכז את תש ומת-ליבו לקראתן ו למנוע חריגות בלתי-רצויות או בלתי-מתוכננות . המטרה היא , כפי שניסח זאת דיואי , אמצעי לקיום סוג מסוים של פעילות אינטליגנטית , כלומר פעילות שאינה קפריזית ( אינה מתחשבת בתוצאות ) ואינה שיגרתית ( אינה מתחשבת בתנאים משתנים . ( מטרה פירושה ראית הנולד , צפייה-מראש , נתינת ביוון לפעילות . וכשאדם עוסק בנסיון לראות את הנולד ולצפות דברים מראש , הוא פועל בשלוש דרכ ים -. ( א ) הוא מתבונן באופן זהיר בתנאים הנתונים ; ( ב ) הוא קובע את הסדר ה נכון בשימוש באמצעים ; ( ג ) הוא בוחר בין אלטרנטיבות . ערכה של המטרה הוא איפוא בכך שהיא מסייעת לתצפית , לבחירה ו לתיכנון 2 בעשיית הפעולה . . 3 מטרות מצביעות על אפשרות ראלית לכשלון . זו נקודה חשובה מפני שהיא מלמדת על הקושי בהשגת תוצאות מוחשיות בחינוך , והאפשרות המתמדת לכשלון . או לחוסר השגתן . עצם העובדה שמורה הציב לעצמו מטרות , זה עדיין לא מגטיח שהוא ישיג אותן או אף שדרכו , מכאן ואילך , קלה ומובטחת . על המורים לזכור שהצבת המטרות כשלעצמה , במידה ואינה מלווה בפעולות נוספות , אין בה כדי להוות ערובה להצלחה . מורים הסבורים שבכך שהציבו לעצמם

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help