sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:114

. / 771 M ( 1 איפיוניה מהי "מטרה ? " כדי להשיב על שאלה זו זה יכול להיות מועיל אם נשאל את עצמנו : מהו ההקשר הטבעי או הראשוני או המקורי שבו צמח המושג "מטרה ? " שהרי ברור שהמושג "מטרה" לא צמח בתוך ההקשר החינוכי , אלא הושאל אליו , כמו גם אל תחומים רבים אחרים ( מדיניים , כ לכליים , חברתיים , תרבותיים וכדי , ( ממקור אחר . ההקשר הטבעי של המושג "מטרה" הוא ללא ספק ההקשר הספו רטיבי או הצבאי של קליעה או זריקה למטרה . הבה ננסה לראות מה קורה או מה מתרחש בסיטואציה של קליעה למטרה . מה הם סימניה או איפיוניה של סיטואציה זו ? היורה רואה את המטרה לפניו . הוא ממקד את הסתכלותו במטרה ומכוון אליה . הוא דרוך , קשוב ומרוכז . הוא מקווה לפגוע במטרה . יש כאן מידה של מתח , מאמץ מכוון לקראת השגת תכלית מוגדרת , קרי פגיעה במטרה . עם זאת , חשוב לזכור , שהפגיעה או הקליעה במטרה אינה מובטחת . במילים אחרות , בכל סיטואציה כזו יש אלמנט של ניסר ? , ( try ing ) ה מעיד על קושי מסוים ואפשרות ראלית של כשלון . התוצאה או ההישג אינם מובטחים . אם נתרגם דברים אלה להקשר החינוכי תתקבל , כך נראה לי , התמונה הבאה : המורה "רואה" את המטרה לפניו . הוא מברר , מ נסח , מגדיר וקובע לעצמו את הדרך או הכיוון בו ילך . הוא בודק , מפרש , מסביר ומבהיר לעצמו את אשר הוא עושה או מ נסה לעשות . הוא נותן לעצמו דין-וחשבון בנוגע לפעולותיו . במילים אחרות , המטרה תכליתה לאפשר למורה לבדוק או להגדיר באופן יותר ספציפי ומדויק את מה שהוא עושה או עומד לעשות . אולם , נשאלת השאלה , עד כמה , אם בכלל , מוכשרת המטרה למילוי משימה זו . האם אין המטרה , על-פי טבעה , ב לתיספציפית , כוללנית מדי , רחוקה , נתונה לפירושים שונים וכדי , וככזו בלתימתאימה לכוון פעילות ? ואמנם מטרות , כגון : "סוציאליזציה , " "פיתוח האופי , " "חינוך ליצירתיות" , "הגשמה עצמית" וכדי , הן בוודאי מטרות כוללניות מאד ומעורפלות מאד האומרות דברים שונים לאנשים שונים . דומה , איפוא , שהתשובה לשאלה ששאלנו תה יה שזה תלוי , ככול ה נראה , באופן בו אנו מ נסחים את המטרה . מטרות כמו "סוציאליזציה , " "פיתוח האופי , " "חינוך 111 » n = 1 nnun . 0

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help