sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:139

א . דרגת הקושי של פריט המיבוון מתקבלת ע"י חישוב אחוז התלמידים העונים נכון על הפריט . אם כל התלמידים השיבו נכון - דרגת הקושי היא . 100 % אם איש לא השיב - דרגת הקושי תהיה . 0 % אם מחצית התלמידים ענו נכון - דרגת הקושי היא 50 % וכיו . ב " אין ספק שפריט שאיש לא ענה עליו נכון או פריט שהכל ענו עליו נכונה , לא יביא תועלת כמכשיר מדידה או כאמצעי להערכה השוואתית של הישגי-תלמידים . זהו פריט שלא הביא לידי פיזור נאות של הציונים . מהי , ובכו , דרגת הקושי הנאותה של פריט שבו יתקבל פיזור סוב של הציונים ? מהניסיון נמצא שפיזור טוב של ציונים קיים כאשר דרגת איכותם של מיבווני-כיתה תגדל אם תושקע ע"י המורה תשומת-לב לערכו ולטיבו של כל פריט במיבחן . זאת ניתן לעשות ע " י שימוש בשיטות פש וטות של ניתוח פריטים אותו נתאר בפרק זה . בפרקים הקודמים כבר נאמר שכל פריט-מיבדון שחובר על סמך תכנוןמיבחן בא , בין השאר , למדוד את מידת ההישגיות של המטרה ההתנהגותית הספציפית על פי התכנון . בצורה זו יוכל המורה , או מרכז המקצוע בביה"ס , למדור באיזו מידה הושגו המטרות שנקבעו בהוראת היחידה הלימודית עליה נבחנים - הן המטרות התוכניות והו ההתנהגותיות . יחד עם זאת ירצה המורה להגיע לידי הערכה השוואתית של הישגי תלמידיו . הערכה השוואתית תהיה משמעותית כאשר יהיה הבדל בין ציוניהם של התלמידים השונים , או במלים אחרות , כאשר ציוני התלמידים יהיו מפוזרים . רק במקרה כזה , כאשר יש פיזור ציונים , ניתן לדרג את התלמידים לפי הישגיהם . במידה רבה ניתן להשיג פיזור טוב של הציונים אם יוקפד על איכות פריטי המי בחן משתי בחינות : א . מבחינת דרגת הקושי של פריט המיבחן . ב . מבחינת כומר האבחנה שלו . שני אלה קובעים במידה רבה את איכותו של הפריט ומהווים בסיס לניתוחו , ובהם נדון להלן

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help