sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

. 2 מיבחני חיזוי ומיון אלה הם מיבחנים שמטרתם לספק בסיס לחיזוי התנהגות התלמיד ולחיזוי הישגיו בעתיד . או , במקרים אחרים , מיבחנים שמטרתם לסייע במיון לקבוצות הקבצה , למעבר ממגמה למגמה , למעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה וכיו"ב . המומחים בשטח זה בונים מערכות מיבחנים נפרדות לכל מטרה , אך , כאמור , לעתים קרובות יש אפשרות להשתמש במיבחן אחד למדידת ההישגיות של מספר מטרות . . 3 מיבחני הערכת הישגים מיבחנים אלה באים , בדרך כלל , לבדוק הישגים אינדיבידואליים של תלמידים לשם מתן ציון לכל אחד מהם . כמו כן באים מיבחנים אלה לספק מידע על המידה שבה רכש התלמיד מושגים , ידע , מיומנויות , יכולת שימוש בתהליכי חשיבה שונים , מידע על עמדותיו וכיו"ב . מיבחנים אלה משמשים למורה מכשיר להערכת ההתקדמות הלימודית בכיתה ובאמצעותם מקבל המורה מידע על הצלחה או כישלון של תלמידים בהשגת מטרות הלימוד . מיבחן ההישגים המקובל הוא המיבחן המסכם שיש בו משום "מבט לאחור" על ידי כר שבודק הוא אילו מטרות לימודיות הושגו על ידי כל תלמיד , אילו תלמידים לא הצליחו להגיע ליעד לימודי מסוים וכיו"ב . בדרך כלל אין מיבחן זה נותן מידע על סיבות הכישלון , אך נותן הוא מידע המסייע למורה לתכנן את המשך ההוראה של כלל התלמידים , ושל הטיפול בתלמידים מסויימים לפי צרכיהם . נ יתוח המידע יכול גם לשמש למורה כבסיס לתכנון הוראת החומר בכיתות אחרות או , בעתיד , באותה כיתה , תוך כדי הכוונת המורה לשיפורים בדרכי ההוראה בהתאם למשוב ( feed back ) שקיבל מניתוח מימצאי המיבחן . מיבחן הישגים נערך עם סיום ההוראה של יחידה לימודית ותוצאותיו משמשות כמרכיב בציונו של התלמיד . בתור שכזה , זהו המיבחן השכיח ביותר במערכת החינוך . יש מורים הרואים במיבחן ההישגים המסכם גם גורם הנעתי-מוטיבציוני המניע את התלמידים ללימודים ולחזרה על הנלמד המביאה את התלמיד

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help